Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Såphalt!

Av Natalja - 2 november 2009 22:34

Det var så mörkt och tomt i stallet när jag kom. Hälften av hästarnas boxar var klara så jag började med att ta in de fyra hästarna (inklusive Latin) Hängde in hö till honom så han kunde stå och knapra lite medan jag fixade med resten.

Lagomt till att jag plockade fram sadeln så började det regna.

Å det är inte mycket jag kan göra för att få det att sluta... så på med regnkläderna och ut i rusket!


 


Latin fick sitt gula fina reflexländtäcke över rumpan och jag var iklädd regnkläder från topp till tå.

Tänkte bara ta en liten lagom runda. För omväxling tog jag Grisarundan från andra hållet. 

Nu lever den verkligen upp till sitt namn. Latin letar grisar i varje buske!

Åååå, va halt det är att rida i regnbyxor!! Än slank hon hit och än slank hon dit.... Jag fick hålla i mig när han skuttade iväg för en lite sten eller ett löv som rörde på sig.

Jag kände av träningsvärk i både ben och mage, men Latin pinnade på så friskt så han lider nog inte av nått sånt!


Galoppen var lite kantig till en början. Han var rätt spänd men efter en bit mjuknade han och vänstergaloppen var riktigt fin idag. Travade en längre sträcka och kunde konstatera att min häst börjar bli riktigt bekväm att rida. Inga flaxande skänklar (när man rider lätt) och han är inte alls så obekväm att sitta på längre heller.

Han är 100 gånger bättre i munnen, hänger inte alls så i bettet!!


Å så testade han nödbromsen... Den fungerade! Någon hade roat sig med att dra ut en halv toarulle i ett träd. Den var livsfarligt enligt Tiinen Skrattande

Sikten var dålig i regnet, såphalt i sadeln och till råga på allt...Det blir DÖ-varmt i regnkläder...  men va gör det när man har världens BÄSTA HÄST!! Kyss




 
 
Aramis

Aramis

3 november 2009 19:18

Hääärligt att han är så fiiin i munnen!!! Toarulle i trädet - hi hi, tror katten den att han undrade vad tusan det var :o) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

3 november 2009 23:20

Ha ha, ja till och med jag reagerade på toapappret!!
Nu är lille Tiin fin överallt! Å det är helt uuuuunderbart : )
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards