Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Andra halvan

Av Natalja - 10 mars 2010 22:17

Det första jag gjorde när jag kom till stallet idag var att lägga på BoT värmaren och grimman med den starkare nackmagneten.

Tänkte att han skulle bli varm och go tills jag skulle ta och knåda den bakre delen av Latin.

Masserade ju nacke, hals och bog i måndags så idag tog jag rygg och rumpa.


När jag hade mockat och packat hö ställde jag ut honom i stallgången och kände igenom honom. Han var aningens spänd i halsen även idag så jag la på BoT värmaren över halsen medans jag masserade.


Han slappnade av och tyckte det var toppen med massage en onsdags kväll.

Testade rörligheten i rygg och länd och jag ljuger inte om jag säger att SÅ rörlig har han ALDRIG varit!!!


Efter avslutat massage tog jag Latin i ett grimskaft och promenerade en sväng. Han tittade konstigt på mig när traskade iväg. Han undrade säkert vart vi skulle.

Kallt var det och trots massor av kläder frös jag hur mycket som helst. Försökte gå lite raskt så jag skulle få upp lite värme, men det hjälpte föga. Tror till o med att "fartvinden" gjorde mig ännu kallare. Jag vill ha VÅR nu!!!!


I väntan på solen och värmen tröstar jag mig med den här låten.

Den passar min hjärtrytm just nu   



OneRepublic - All The Right Moves


Å när vi ändå är inne på Youtube så måste jag ju visa min Idol Malin Nilsson.

Har kanske skrivit det förr och skriver det igen. Hon rider SÅ BRA!!

Hästen Patrick är dessutom helt fantastisk så dom två tillsammans är något utöver det vanliga   


 
 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

11 mars 2010 22:49

Hääärligt med expertmassage :) Det där ekipaget var sannerligen WOW! Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

11 mars 2010 23:04

Aramis: Har luskat lite och tro det eller ej, men det där ekipaget var med på "din tävling" och kom 2:a i din klass : )

kramkramkramkramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards