Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

RidhusRidning

Av Natalja - 15 mars 2010 22:41

Ny vecka, ny tag!

Oj va jag har mycket att öva på denna vecka!

Tävlingen i Kalmar närmar sig med stormsteg så det går inte att ligga på latsidan en enda dag   


Vi tog oss till Orranäs igen med Malin som sällskap. Det var redan ett par minusgrader när vi körde så det var skönt att veta att man skulle rida inomhus.


Hoppades på att han skulle kännas så där superduperfin som han gjorde i torsdags, men tyvärr var han bara halvfin   

Det var mycket energi i hans korta bruna ben och helst hade han sprungigt ifrån allt arbete. Jag förstökte rida ihop honom med hjälp av ryggningar, bakdelsvädningar, öppna / sluta och tempoväxlingar. Han var lite på hugget och minsta lilla jag gjorde fel slickade han öronen bakåt! Trots att han såg ut som en huggorm så gjorde han som jag bad om... NÄSTAN, hi hi



På volterna försökte jag få de där frambenen att gå åt rätt håll. Till min hjälp hade jag ett litet spö som jag la på ytterbogen. Det var effektivt!!

Red ganska intensivt i 25 minuter sen red jag igenom programmet.

Gissa om jag skiter bort allt? svar: JA! Jag spänner mig, lättar i hanen, slutar driva....


Istället för att traggla programmet och riskera att reta upp honom, red jag honom i en ganska låg form, i ett högre tempo. Det fick honom att slappna av och jag kunde jobba en liten stund till. Han var absolut inte trött då men när sen satt av, var han rätt mör, he he


Han hade behövt gå en stund till och få sig en riktigt genomkörare men klockan var på tok för mycket!!


Lite streching efter ritten (Malin o Latin)


-"Titta vad jag har"

  


-"Mums!! Ge mig!!"


  


-"Men va krångliga ni ska vara då!! "


  


Han var lite låst i vänster sida och på denna bilden så ser jag att halsen inte är som den ska!

Så i morgon blir det nog massage, nu blir det sova, sova säng-säng-säng!!!


 
 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

16 mars 2010 23:17

Men det är kanonbra att du övar program hela tiden! Det blir mindre och mindre "press" över programridningen då och för varje gång som du ridit igenom programmet känner du och Latin er bara säkrare och säkrare. Go for it girl :o)

Ps. Vilken dundersöt långhalsad Latin på mittenbilden! Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

17 mars 2010 22:55

Aramis: Ja, att rida igenom det där programmet 100 gånger ingår i min plan "hur-jag-ska-lyckas-rida-MSV-utan-att-göra-bort-mig" : )

Latin Långhals börjar få rätt sorts långhals nu till min stora glädje. Förr var det också lång men då gick den bara rakt fram som en ekplanka. Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards