Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Oj oj oj... jag är senil!

Av Natalja - 21 april 2010 22:28

Vet inte hur länge jag har planerat inför helgens tävling i växjö.

Ja, det måste minst vara 2 månader. Å det är inte första gången jag snurrar ihop datum och månader med dagar och helger.

Tävlingen är INTE på lördag som jag har varit så övertygad om.

Jag var till och med tvungen att titta på både proppen och anmälan... å visst står det den 25 april på dom...!!


Ja ja, jag får bara ändra planeringen av helgen. Jag kan inte vara med på körträningen och det värsta av allt... jag får förmodligen åka själv (eftersom jag har lurat mina medmänniskor och sagt att jag ska till växjö på lördag)

Vet inte om felet började med att det står den 24e april på KLRKs hemsida och att vi pratade om att Olofström (div II omgång 1) och Theleborg (div I omgång 2) gick samtidigt. Hur som haver... tror inte jag kan få dom att flytta tävlingen en dag för min skull   så det är bara att gilla läget och göra det bästa av situationen.


Visserligen är det bra, då har Latin en dag till på sig att bli "sig själv" igen. Eller är han sig själv nu, stelbent och knackig?


En sak är i alla fall säker, han mår sämre när han vilar.

Jag släppte ut hästarna i tisdags, det var dagen efter mardrömspasset på ridbanan i måndags. Då gick han med friska steg ur boxen och ner till hagen. Igår var det snöstrom och jag valde att stanna inomhus. Latin fick en grundlig massage och ställdes sen in i boxen. I morse kunde han knappt ta sig ut ur stallet. Han stapplade fram (enligt utsläpparen)

Hans kropp uppskattade alltså inte att vila. Det blir spännande i morgon att höra hur han är efter dagens ridtur.


Vi fick sällskap av Bella och matte och styde mulen mot "Boket".

Där finns bra stigar där man kan trava och låta hästen gymnastiksera benen på ett naturligt sätt.  Jag red Latin på vanligt träns + graman. Hade varken sporrar eller spö och förväntade mig en väldigt tung och långsam ritt. Visst var han lite framtung till en början och kunde bara trava med B-ponny steg.


Vi stannade och beundrade våra nya vindmöllor.


  




När vi hade ridit rundan i skogen och vände hemåt var Mr Tiin varm i pälsen och kunde både trava och komma upp i formen. han var inte ens speciellt slö.

Traven vi fick till innan vi skulle passera Torhamnsvägen var mycket trevligare än den jag började rida i.

-"Det går framåt" sa snigeln   


Startlistorna finns nu tillgängliga både för OLOFSTRÖM och THELEBORG


Glöm inte att hejja på båda lagen!


ps. jag behöver inte vara så nervös denna gången. Jag är reserv   



 
 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

22 april 2010 20:35

Jösses Amalia - jag förstår att du inte hänger med i svängarna, ha ha! Division ett, omgång två, division två omgång ett och jag vet inte vad :o) Åhhh, önskar verkligen att jag bodde närmre, då hade jag velat följa med och coacha er! Kramar

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

22 april 2010 23:13

Aramis: hi hi, ja visst är det inte så konstigt att jag blandar ihopa allt : )
Åh, du som coach!! Det hade varit toppen. Får väl åka och tävla åt ditt håll i sommar. Har hört att skåne behöver ha dit lite halvkassa ekipage som kan komma sist ; )

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards