Direktlänk till inlägg 2 augusti 2010

v 31

Av Natalja - 2 augusti 2010 22:51

Hu, den rubriken ser nästan ut att höra hemma i en bäbisblogg, inte en hästblogg   

Näää, den enda som verkar vara på smällen är ju Latin och möjligtvis Bella.


Det är nu vecka 31 och bara ett par dagar kvar innan resten av min semester börjar. Men först ska vi till Stenestad på återbesök. Håller alla tummarna nu att Latin är bättre? Jag ska hålla mina hela vägen ner till Klippan och lite till!!

Igår tog vi en promenad, jag och Latin. Han var inte jättepigg men väldigt på hugget ändå. Lyssnade på allt och var nästan lite nervig. Kan det vara åskan som hängde i luften som påverkade honom??


  


När vi hade passerat fotbollsplanen kom en kille på Skateboard.

Det var ett läskigt ljud och Latin var tvungen att vända sig om för att se vad det var.


  


Sen lyssnade han en lång stund innan ljudet försvann helt. Vill inte säga att han är inte bakskygg just nu men kanske lite bakrädd.


Idag tog jag fram sadeln och klättrade upp på ryggen. Vi tog en annan runda genom skogen. Idag var det mer fart i benen. Han klev på längst skogsstigen och var lika glad som jag att få ta en annan runda. Sista biten hemåt var det asfalt. Jag kortade upp tyglarna en aning och så ökade jag och minska jag skritten. Inte speciellt mycket men bara så det blev lite variation i steget.

Han svarade bra och var väldigt lydig!! Det är ju bara det att när han sen får långa tyglar igen så pinnar han på så mycket att han nästan står på näsan.

Latin går bättre medans min rygg mår allt sämre.

Den behöver ett riktigt ridpass.... å jag med   

 
 
Therre

Therre

3 augusti 2010 20:50

Jag håller alla tummar som jag kan framtill återbesöket och alltid efter det :)
Känner igen det där med ryggont pga att inte rida. När Pica vilade fick jag jätteont i ryggen, men efter några dagars ridning var den som bortblåst. Jag hoppas du snart får sätta igång din brune igen och att ryggen då mår bättre :)
Kram

http://therre.bloggagratis.se

 
Emma

Emma

3 augusti 2010 22:34

Håller tummarna allt jag kan!!! :)

http://spirans.blogg.se

 
Linda

Linda

4 augusti 2010 16:38

När är det dags för återbesök? Håller alla tummar för att Latin blivit bättre! (Å jag vet precis hur det är att gå och gå och gå och gå med hästar som har ledinflammationer, suck. )

http://www.cheran.blogg.se

 
Ingen bild

Natalja

4 augusti 2010 23:05

Therre: Tack snälla du!!
Hoppas jag kan börja rida snart annars går jag snart AV.. kram!

Emma: Tack så mycket. De kommer att behövas!

Linda: I morgon är det dagen med stort D!
Åh, då vet du exakt hur roligt det är att försöka underhålla en häst som är van att röra på sig mycket och blir rätt uttråkad av promenader :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards