Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

Söndag

Av Natalja - 9 augusti 2010 17:21

Ja det blev hästar för hela slanten i söndags.

Masserade en jobbarkompis distanshäst på förmiddagen.

Åkte sen till Fia och red lilla Calypsen.

Tillbaka hem, äta och sen vidare till stallet för att hinna till stallmötet kl 18.

Ja, sen var dagen slut...   


Ninas fina arabvalack Junior gick en 5 milare förra helgen. Med tanke på det tycker jag han kändes oförskämt bra i hela musklaturen. Han var visserligen något öm i sadelläget men vem hade inte varit det efter en 6 timmars ritt!!


Calypen som egentligen heter Apocalypse, är en riktig krutgumma.

För att vara en 22 åring så är hon väldigt fin och och i toppenform.


      


Vi fick sällskap av matte med den nya stjärnan "Är"


  


Fast jag känner mig som en jätte på detta lilla sto på 158 cm så tycker att det gick riktigt bra att rida. SÅ roligt att kunna rida lite riktigt och galopperat!!! Tjihoooo, det var inte dumt!! Calypsen har jag ridit så pass mycket innan att jag inte kände mig det minsta rädd. Skönt tycker jag!!


Men vilken kort hals hon har!!


  


När jag kom till "mitt" stall hade Latin och flickvännen fått ett spel i hagen. Latin sprang i sin lilla ruta och Bella öste på i sin hage. Vi tog in dom innan stallmötet för att skona Latins ben. Han ska ju inte springa.


När vi var klara och jag gick ut för att mocka och även ta bort bandagen, hade båda lugnat ner sig. Latin var glad att få av sina benvärmare, jag såg till o med att han försökt bita bort tejpen!!

Det gick lättare att få i honom Metacamet, jag har nog kommit på hur jag ska göra för att han inte ska lyckas spotta ut det.

Det var frid och fröjd när jag lämnade stallet runt 21:00


MEN..... i morse åkte vi på dagstur till BilTema.

Plötsligt får jag ett mms av Babsan.

Hon skriver

-"Är det inte din häst som ska ta det lugnt"? med denna bilden bifogad!


  


JA! Det är Latin som har bakbenen i luften!!!

Han ska akta sina framben, förstår han inte det!!!


Sen kommer det en bild till...


  


HJÄLP!! Han har blivit GALEN!!

Han verkar inte ha så ont i benen just nu i alla fall   


Snart ska jag köra ut och ta honom i örat!! Ska han kuta runt så där får han inte gå i stor hage. Visserligen sprang han inte så mycket och han var nog mest glad att slippa sjukhagen.

Vi ska även skritta en timma idag, då gör han väl av med lite "uttråkhet"


Åh så har Sara ringt idag.... Helena kommer på lördag. Det är alltså träning i helgen å jag kan inte vara med   

Jag vågar inte heller ta en fast träningsplats i höst.

Vet ju inte än om han är bra tills dess eller inte.

Och även om han är ok vet jag ju inte hur pass mycket jag kan rida honom i höst.

Vi får avvakta och se helt enkelt och hoppas på det bästa...

 
 
Ylle

Ylle

10 augusti 2010 09:32

Kul för Dig att få rida litet snabbare än skritt! Njaa, inte ser Latin ut att ha speciellt ONT där han fräser fram... viktigt också att få vara lycklig!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

10 augusti 2010 21:45

Den där Air ser ju bara för läcker ut! Härligt att du har vänner som har hästar så att du kan rida och hålla igång ändå! Latin ser ut som en yster 2-åring på bete :o) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards