Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Blåsigt värre!

Av Natalja - 9 september 2010 22:58

      Nu är det höst!! Nä, inte riktigt men det var bra drag i vinden idag.

Upptäckte att jag var helt ensam i stallet och fyra hästar att ta in i stormen.

Började med den största och slutade med lilla Bella.

Lät Latin stå i boxen med nackmagneten medans jag tog med Bella på ett träningspass på ridbanan. Det gick oförskämt bra med tanke på väder och vind.

Hon har den där traven jag aldrig lyckades få fram på Latin och hon är arbetsvillig till tusen. Riktigt rolig att rida!!


När jag kom ner till stallet igen, stod Latin och sov med stängda ögon. Det syns verkligen att magnetbehandlingen ger effekt. Han blir lugn och avslappnad. Borstade av honom innan jag la på fleecetäcket. Han är väääääääldigt tjock nu. Får knappt om täckesgjorden   


På söndag är det tävlingsdags!

Världens snällaste Christina ska till BräkneHoby med båda sina hästar,


Wouter


  


och LillaLina.




Å så frågar hon mig om jag ville grooma/köra!! Vad tror ni jag svarade? JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Ett sånt här tillfälle får man ju inte missa! (jag ska ratta LillaLina)

Det ska bli så spännande och jag ser verkligen fram emot detta!

Att det är DM gör inte saken sämre   

Är inte ens nervös... men det kommer nog, hi hi

Det jobbiga blir att inte avslöja för Latin vad jag ska hitta på.

Att jag rider Bella är en sak, det bryr han sig inte om, men om han visste att jag skulle köra en annan häst, ja då skulle han garanterat bli sotis.

En del tror inte att hästar kan känna så....

För många många år sen, Latin var liten hingst och gick på lösdrift så hade jag Max (min förra häst) uppstallad i ett stall i Forsheda. Då märkte han aldrig av att jag åkte till Latin och pysslade med honom. Andra bullar blev det när lille Latin flyttade till Forsheda och fick bo i boxen brevid Max.

Gick jag in till Latin så slutade Max att äta, sen gick han ett halvt varv och tittade in i hörnet. Han började inte äta förren jag gick in till honom eller gick därifrån.


Nu är det sängdax... för i morgon är det utsläpp innan jobbet å då blir det verkligen ingen sovmorgon   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards