Direktlänk till inlägg 5 oktober 2010

Stressad!

Av Natalja - 5 oktober 2010 22:26

Nja, jag är inte den som gillar att ligga å lata men nu börjar det nästan bli lite för bra. Hinner inte med någonting och känner mig allmänt stressad.

Värst är att jag knappt hinner läsa andras bloggar, än mindre svara på kommentarerna på min egen   


Igår gjorde vi, jag och Malin, klart el-staketet i vinterhagen. Gräset på vallen är slut och vi vill inte att de trampar sönder nästa års skörd.

Sen drogades BellaBus för att bli lite mer lätthanterlig när den stora klippmaskinen plockades fram. Hon stod som ett ljus och blev jättefin i sin nya korta kostym. Nu slipper hon bli sjö-blöt på söndag   


Idag har jag inte ens hunnit till stallet.... Nä, jag och Malin (inte samma Malin som igår   ) har skapat tävlingen i RS-Pro och lagt ut preliminära STARTLISTOR

Tänk, vi lyckades ganska bra idag, behövde inte börja om en enda gång   


Malin måste förresten vara ett populärt namn, jag har 9 st Malin-kontakter i min mobil, ha ha!!


Som jag nämde i söndags så var jag och vovvarna och hälsade på min fd Foderhäst och Latins förra stall-kompis Zandro och hans ägare Sofia.

Han står i ett gammalt stall med anor från 1600 talet. 

Här finns det en underbar natur och häftiga byggnader.


Den stora ladugården, kolla in tegel/stenkonstruktionen!!


  


Stallbygnaden


  


Zandro hade minsann skaffat sig en egen flickvän (han har väl hört talas om Latins kärleksaffär) och för att inte vara sämre så valde även han en fuxdam!


  


Zandro är ett fullblod född -91 e National Zenith

Han gick galopp i början av sin karriär och skolades sedan om till hopp och fälttävlanshäst. Jag lånade hem honom på foder hösten 2001 som dressyrhäst.


I stallet fanns även en nyinflyttad smålänning (Värnamo till och med)


  


Vilken liten godisbit!!

Jag tänkte nästan stoppa in honom i bagaget med hundarna och ta med honom hem!

Hittade en ANNONS som passar in på sockerbiten


Jag skickade iväg lite bajs i början på veckan (läs igår)

Tog två "bollar" av Latin och två av Bella. Tänk om brevis visste om vad det fanns i det mjuka, lite varma kuvertet *fniss*

Jag fick svar redan idag, snabbhetsrekort!!

Som vanligt behövde jag inte avmaska Latin. Han träckprov visade 25 blodmask och det är = 0 - 150 Väldigt lite, behöver inte avmaskas.


Nu måste jag sova och vila min hjärna!

 
 
Therre

Therre

6 oktober 2010 09:59

Vilken liten hjärtekrossare på sista bilden! Jag verkligen älskar fjordingar!
Och jäklar vilket fint ställe, rena rama lyxen ju :D

En liten fråga: Hur gör ni när ni lägger in alla anmälningar i RS-pro nu när alla anmäler via tdb. För det går ju inte direkt att ladda ner en fil som passar det programmet eller? För jag har fått lägga in alla ekipage manuellt varje gång.
Kram

http://therre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

6 oktober 2010 22:51

Therre: Ja, visst är det något speciellt med dessa gula Norrmän!

Din fråga angående RS-Pro: Vi skapar en fil i TDB, klickar på "ladda hem anmälningar", "ladda ner" och sparar filen på datorn.
Sen i RS-Pro, efter att vi har skapat tävlingen med klasser å allt, så under fliken "registrera/tävlingsanmälningar" tar man importera, letar upp filen och laddar upp den.
Det går även att lägga till någon manuellt om det skulle behövas.
Testa, det borde fungera för er också. Lägga in starterna manuellt är ju ett hästjobb!! å det måste ju ta evig tid!

Kram kram

 
ylle

ylle

7 oktober 2010 07:42

Aha, DÄRFÖR saknar jag Dig på min blogg...

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

7 oktober 2010 13:06

Åh store Zandro... Hjälpte Sofia med honom i vintras. Jag älskar att rida den stora pållen, fast jag känner mig så liten bredvid honom :)

http://heavenisaplacenearby.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards