Direktlänk till inlägg 1 november 2010

Massage

Av Natalja - 1 november 2010 22:50

Ja, då har jag pratat med Latins veterinär Anna.

Hon började med att fråga hur det gick med min häst.

Jag har ingen anledning att förfina hans tillstånd. Nej jag sa att han ser knackig och stel ut. Berättade även hur jag motionerat honom och hur ofta.

Efter att ha funderat och tänkte en stund så tyckte hon att jag skulle komma ner med honom igen.

Det är ju väldigt svårt att via telefon förmedla hur han rör sig och hur han mår.

Hon har inte gett upp hoppet om Latinen, det fanns mer att göra sa hon.

Jag har väl inte heller gett upp men jag vågar inte hoppas för mycket längre...

Fram tills återbesöket ska han skrittas.... varje dag.

Allt för att han ska bli lite smidigare i övriga kroppen.


Nu när han inte längre käkar pulver så passade jag på att massera honom. Gissa om han gillade det?? Han såg helt förvånad ut när jag började knåda vänster sida halsen. Trodde nog att jag glömt hur man gjorde eller nått, det är ju ett par månader sen sist! Sen när han fattade att jag verkligen masserade och inte bara kände och klämde lite, då började han gäspa och överläppen blev såååå lång.


Sen gjorde jag honom klar för lite skritt, MEN jag satt inte upp utan valde den lite lättare ryttaren Malin. Istället hoppade jag upp på BellaBus (eller BlondinBella som hon heter när hon stökar)

Det började bra men sen flippade hon ur ett tag och jag fick hitta på något för att få henne att börja sammarbeta.

Efter 45 minuter så gick hon riktigt trevligt. Jag hade kunde sitta och dricka kaffe där på ryggen om jag bara haft en termos med mig   


Latin var svettig på halsen och under sadeln och då hade han bara skrittat i 45 minuter. Bella var svett från topp till tå.... men så hade hon ju hetsat lite också. Jag är rädd att hon kommer att kola vippen en vacker dag. Tror inte ens att hon andas när hon stimmar som värst. (men förresten, det gör nog inte jag heller.... )





 
 
Ingen bild

Izza

2 november 2010 16:11

tråkigt att läsa att Latin fortfarande är stapplig. Massagen gör nog honom gott.
Underbart mitt i eländet att se vilkan fantastik relation du har till din häst och hur mån du är om honom:) Så borde alla ha det!!

 
ylle

ylle

2 november 2010 19:15

Jag blir så ledsen över att läsa att han är stel och stapplig igen... Som Du kämpar! Men om man älskar en häst så... försöker man! Kram

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Natalja

2 november 2010 22:21

Izza: Massagen gjorde susen. Han rörde sig bättre idag : ) Hoppas veterinären kan trolla bort den sista knackigheten så han åtminstone kan få röra sig obehindrat!

Ylle: Ja, hur hopplöst det än känns så går det inte att sluta kämpa! Tack och Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards