Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Släpp fångarna loss, det är vååååår!

Av Natalja - 5 mars 2011 19:19

Jo då, jag har bildbevis!


  


Visserligen ligger det fortfarande is över grod-dammen, men det är bara en tidsfråga innan den är borta och ett minne blott!


  


Dagen har inneburit en hel del rivande och slitande. Jag kan inte säga att jag har bidragit med så mycket. Jag tog hand om andra vardagsting som också måste göras.


Så här ser vår toa ut nu för tiden...


Duschen

  


Här stod tvättmaskinen tidigare

  


  


Mysigt? Ja om man har åtta ben och spinner väv kanske!


Väggen mot hallen

  


Lexie undrade vad som höll på att hända

  


Ja, om behovet blev trängande... så var det bara att gå ut!

  


Å så här ser vår tillfälliga och nuvarande "katt-låda" ut!

  


Just nu står den placerad här precis bakom mig   

Perfekt om man vill ta en snabb-kiss! hi hi!!


Innan det hann bli för kallt och mörkt begav jag mig till stallet och plockade in min bruna kompis från hagen. Han såg så där vår-slö ut, kisade lite med ögonen och rörde sig ganska långsamt. På med sadel och idag behövdes det minsann inga termobrallor!!

Vi skrittade iväg och idag var det en av de 346 dagarna om året som det blåser i Blekinge. Det blåste ganska mycket dessutom. Synd för då var det plötsligt inte så varmt... men när vi kom in i lä, då blev det genast mycket behagligare.


Inne i skogen ligger det fortfarande lite snö, men jag tror solen jobbar på att få bort även den.


  


Det var helt underbart härligt att rida på en MJUK grusväg. Att kunna se hovspåren efter sig!


  


Latin var lite kinkig idag. Han kanske tyckte att jag ställde för höga krav på honom. Jag ville bara att han inte skulle hänga i handen, Han skulle lyssna på skänklarna och inte gå på bogarna. Inte mycket begärt med tanke på att detta verkligen behövs för hans hållbarhet. Lite morr och ett pet med pekpinnen så skötte han sig betydligt bättre. Vi tog en liten kort galopp och då tog han i för allt han hade i kroppen!! Han tyckte nog som jag att det var härligt att komma ut i solen utan att behöva frysa eller halka.


Vi vände hemåt och Latin blev piggare för varje meter.


  


Jag travade i etapper. Gjorde många övergångar och varvade med skritt hela tiden. Han mjuknade fint och blev så där skummig igen. Bogarna kändes helt loss men bakbenen är ganska långsamma och orkeslösa, inte så konstigt kanske!

Men vi jobbar vidare mot en bättre och skonsammare form.


När vi var tillbaka såg jag att han till o med hade blivit lite svett under sadeln, hängde av den och ställde honom i solen för att torka.


Kolla in slö:isen!!

  


Vände på honom och fotade honom därifrån också.

    


  


Han har en lika rund rumpa med tillhörande kalaskula som sin matte   


Det är tur att Latin inte är fotomodell.

Han blir ju uttråkad av kameran redan efter 2 sekundet, ha ha!


  

  

  


Hoppas, hoppas, hoppas att det är soligt och fint i morgon också!

 
 
ylle

ylle

6 mars 2011 15:44

MYCKET barmark hos er, det syns ju!
Er toa ser riktigt inspirerande ut! host host

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

6 mars 2011 22:26

Hi hi - toan, jösses - mitt bland pärmar och böcker. Hihi - där hade jag inte kommit till ro :o) Kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

8 mars 2011 21:52

Ylle: Ja nu är det inte mycket snö kvar!! Toan ser inge kul ut... men det blir nog bra till slut : )

Aramis: Ha ha, nä där sitter man inte så länge! Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards