Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Sjukstuga

Av Natalja - 12 mars 2011 14:35

Jag hade fel när jag sa att jag ALDRIG är sjuk...

Det började i måndags med att Roger fick köra hem från jobbet med hög feber. Sen har han varit sängliggande heeeeela veckan.

Jag har fått passa upp på honom, ja alla vet ju hur dålig en karl blir när han är sjuk   tills jag själv trillade dit i torsdags kväll.


Latin fick vila i onsdags eftersom vi var ute en runda i tisdags. Så typiskt att det är mjukt i marken just vilodagen men å andra sidan så var det full storm så det hade inte varit någon behaglig skrittrunda oavsett.


I torsdags tänkte jag och Babsan ta en tur och som vanligt är det just dessa dagar som dras med de värsta vädret. Inte nog med att det fortfarande stormade, det regnade och hade även inslag av snö.

Vi bestämde fort att ställa in ridturen och istället bjöd jag Latin på två bananer.


  


Det är mums tycker han!!

När jag sen kom hem fick jag krypa ner under en filt i fotöljen brevid Roger. Där satt jag och huttrade med en molande värk i hela kroppen. Om jag hade tagit febern då så hade den säkert visat mer än 37 grader.

Hoppade i säng och försökte sova. Det blev ingen bra sömn, nä jag vred och vände på mig minst en miljon gånger. Vilket gjorde att Roger som ändå började bli lite bättre inte heller fick sova.


Vaknade strax efter kl 06 och kände mig yr och orkeslös. Tog febern och den var på 38 grader. Jag la mig under en yllefilt i soffan och där har jag legat sen dess. Snälla Malin tog hand om Latin igår medans jag yrade med febernojja.


Inte bra med sjukstuga mitt i renoveringstider... Govläggarna skulle ha kommit denna veckan och flytspacklat och lagt golvet. Det har inte gått så bra eftersom det fortfarande inte finns något golv att spacka på...   

Rogers snälla far har gjort en tillfällig lösning så vi kan gå på toa i alla fall.


  


Så nu kan man sitta där i suset från E:22an (man hör vägen väldigt bra genom grunden nämligen) och titta på den ursprungliga utterväggen.


  


Tjusigt med ett turkost hur?!? Nje, jag vet inte det...

Nu är jag i alla fall så pass pigg att jag har kunnat sitta upp i ca 30 minuter men jag känner att det tar på krafterna så efter jag loggat ur här blir det soffan igen...


Såååå det blir nog ingen ridning alls den här helgen   

 
 
Ingen bild

Izza

12 mars 2011 15:12

Uscha tråkigt att vara sjuk!
Krya på er!

 
Ingen bild

Martina

12 mars 2011 16:15

Krya på dig! Kram

 
Ingen bild

E-K

12 mars 2011 19:51

Uscha, krya på er! Och ska hälsa från herr Gul att snart är redo för redig träning! ;)

 
Therre

Therre

13 mars 2011 17:30

Krya krya!

http://therre.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards