Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Pust.... vilken pärs!

Av Natalja - 17 juni 2012 16:07

Tänkte ta en skogstur på min brune.

Tittade ut och regnet öste ner.

Väntade en kvart, då sken solen.

Hoppade i ridbrallorna och skulle ta nyckeln till sadelkammaren.

Borta!!

Hum..... var la jag den igår när jag kom hem efter tävlingen?
Letade överallt, hittade den inte  

Gick ut i stugan och hämtade min andra hjälm, tänkte att jag får väl rida i grimman då.

Tillbaka in för att byta ridbyxor. Tog en titt i fickorna på de vita ridbyxorna. Nyckeln hittad!!


Ut för att fånga brun häst. Inga problem. Värre var de med de andra två. De ville hemsk gärna följa med ut.

Sadlade Latin, hoppsadeln. En rem om halsen och träns.

Å så var vi äntligen på väg!


   


Jag tänkte liksom testa om jag kan ha remmen om halsen som fuskrem och låta tyglarna hänga.

I skritt fungerar det väldigt bra i alla fall  

Tänkte testa en ny väg.

Det skulle jag inte ha gjort.

Vi hamnade långt inne i skogen och fick vända, sen irrade vi på ett karlhygge samtidigt som regnet kom tillbaka.

Till slut hittade jag en väg in i skogen igen och äntligen kände jag igen mig!!
Jag var på baksidan av ko-hagen. Ja ja, men då måste det vara bättre att leta sig fram och hem istället för att knixa oss tillbaka över kalhygget ( ha ha ha, ser nu att jag skrev KARLhygge innan, undra hur ett sånt ser ut)

Så vi gick och gick och gick. Väääldigt va stor kohagen är!

Men skogen började se mer och mer oframkomlig ut, nu ville jag verkligen inte vända! Vi var båda blöta från topp till tå. Oj, kolla där!! En grind-öppning i elstaketet, jag satt av och ledde igenom Latin.

Undra vart korna är!? Jag satt upp igen och red fram ut ur träden. Då såg jag korna längre bort och red en omväg runt dom. Kom ut där hästhagen började och då kom alla kor + kalvar mot mig. Även tjuren gick emot oss och jag tror mitt hjärta stannade ett par gånger. 

Latin är ju den coolaste av dom coolaste, så han traskade på längst staketet och verkade inte tycka att korna var farligare bara för att det inte fanns något staket emellan.


När vi hade ca 15 meter fram till korna, stannade de upp, vände och följde istället med oss mot grinden!!

Vid det här laget hade även Jojje och Walle upptäckt att vi kom gående i kohagen.

Jag hyperventilerade och Latin drog en suck.

Framme vid grinden skuttade jag av och snabbt som blixten öppnade jag grinden och stängde den efter Latin.

Jihoooooooooooo, vi överlevde!!


 


Småpojkarna vekade helt överlyckliga när vi kom över på deras sida!

Som plåster hängde de med bort till den andra öppningen.

Jag tog av sadel o träns i hagen.

Walle var väldigt nyfiken och hann skita ner det vita schabraket innan jag fick av det. Han hade en svart mule plus att han bet i kanten! Dessa ungdommar!


 


Så jag vet inte om remmen om halsen funkade. Det blev liksom inte av att jag testade den.

Vi skrittade mest omkring och lyfte på benen, vilket i sig kan vara väldigt nyttigt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards