Direktlänk till inlägg 8 juli 2012

Bättre och bättre

Av Natalja - 8 juli 2012 22:02

Vi tragglar på, jag och Latin.

Det är minsann inte lätt men nu har jag gett mig dän på att det här ska fungera och då är det bara att öva på   
Idag tog vi ett pass i hagen. Roger hängde med ut och fotade lite.

Jag har börjat korta upp tyglarna mer och dagen till ära testade jag att inte ha extratyglar. Mina fipplande händer har blivit mycket bättre så det var ett test idag kan man säga.

Å om jag får skryta lite så funkade det riktigt bra. Däremot var det annat som inte funkade lika bra   

Sist men inte minst....... I morgon ska mage och rumpa BORT! Jag blir såååå arg på mig själv när jag ser att jag ökat i omfång sista månaderna istället för att slimma till dressyrkroppen   


 


 


 


 


 


 


 


    

 


 


 


 


 


   


Det blev en liten film också...



Jag får väl erkänna att galoppen är lättast!! Traven blir så gräsligt skumpig!! Som om han inte var skumpig innan, men nu ska jag försöka lära mig skumpa med honom istället för att försöka sitta så still som möjligt.


När vi var klara så släppte jag Latin i hagen. Småpojkarna gick i vinterhagen.

Sen satte jag fast Jojje, tog Walle och gick mot en smått hysterisk Latin. Märkligt att han av alla ska fåna sig för att han blir själv. Walle skötte sig utmärkt. Gick förbi min farliga bil med en Roger i och vidare upp mot hagen där Latin travade runt utan att skrika eller busa!

Sen hämtade jag lilla Jojje. Han skuttade ett par gånger på vägen, BusUnge!
  

 
 
Maria

Maria

9 juli 2012 23:12

Jag tycker att Latin ser jätte fin ut! Och ang dressyrkroppen - skyll på att det är sommar, de gör jag ;) Bara att ta nya tag när hösten närmar sig!

Vilken duktig liten åring du har!! Ny blev jag peppad...tror att jag ska ta ut en gammal sadel till Eddie och Poet och testa att lägga på den någon dag framöver...det gäller ju att börja i tid =)

http://zirrit.blogg.se

 
Ingen bild

Ann

10 juli 2012 09:24

Han ser så söt ut med bett och sadel! Jätteduktig!

 
Sara

Sara

10 juli 2012 18:43

Vad lugnt och harmoniskt det såg ut på filmen. :)

http://helgur.blogg.se

 
Ingen bild

Natalja

10 juli 2012 22:41

Maria: Tack! Va roligt att du tycker det: )
Ja han är väldigt fin just nu. Det är nästan svårt att tänka sig att han var så nära att bli utdömd för två år sen.
JA! Skylla på sommaren, det var en bra idé!

Bra att du blir insprererad! Det är bara att testa. Jag lovar att ni har igen det senare (om ni inte gör något helgalet ; )

Ann: Menar du Latin eller Walle? Visserligen är ju båda söta men jag gissar att du menar den yngre ; )

Sara: Tack, härligt att du noterade det! Hela ridpasset kändes väldigt trevligt och han ser ut att gilla det, öronen fram nästan hela tiden!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards