Direktlänk till inlägg 17 september 2012

Snyft!

Av Natalja - 17 september 2012 21:42

Det hände något fruktansvärt igår! En katastrof, en olycka... ja det är stor sorg här på Lycke!!
Min digitalkamera är döende!

Den går att få igång, men den tar inte fokus sen stänger den av sig   

Förstår ni vad detta innebär?
Inga fler fina ridbilder här på bloggen, bara sunkiga mobilfoton.

Det är så tragiskt, vi som varit vänner i vått och tort (kanske just därför den nu ger upp)


Innan den bestämde sig för att lämna in, hann jag ta ett par kort på min fina grå efter lite lastträning.

Får se om jag kan få ut bilderna ur den trasiga manicken...


Som sagt, jag lasttränade lite igen.

Tänkte se hur det funkar utan den goda hinken med mat.

Fyllde fickan med morotsbitar och visst hängde han med in första gången.

Och andra, ja till o med tredje. Men sen började det ta emot, han var inte alls lika intresserade av att stå där när det inte fanns något gott (förutom lite morotsbitar)

Jag tog ett varv runt stugan och sen in igen, backade ut och in... osv.

Han blev mer och mer svårövertalad så jag bestämde mig för att bara gå in en gång till, sen avsluta.

Det funkade. Sen fick han vara med när jag stängde lemmen och det var ingen fara.

Innan han fick gå in till Tiin o Jojje, tänkte jag ta med honom till logen för att hämta en höbale.

Kan ju säga att det inte bara var släpet han inte ville gå till, han var väldigt ovillig till att gå ner till logen också.

Får helt enkelt hantera honom mer utan Latin och den lille svarte.

Hur jag går vidare med lastningen återkommer jag med, men jag tror inte det blir mer lastträning just nu.
Nästa steg blir att stänga och åka en sväng.



Om jag ska skriva något om huvudpersonen, den sure Latin, så är det nu ett år sen skorna åkte av.

Ja tänk att han har gått barfota ett helt år och det funkar!! Fantastiskt!
Jag är och kommer garanterat fortsätta vara förbryllad hur det kan funka så bra att ha denna före detta dressyrhäst på lösdrift!


 


En liten bild från slutet av 1996. Ja det är nästan en evighet sen   

Latin till vänster är ca 1,5 år och till höger ser ni hans halvbror Millington Greyleg.

Å det är inte bara Grålles färg som påminner om lilla Walle, nä de är ju faktiskt ganska nära släkt.

Grålle och Walles mamma Amelia är båda efter den fina hingsten Highlight.


 

(bild från Millegarne)




 
 
Ingen bild

Jenny

17 september 2012 22:17

Finaste Highlight!!! Han hade verkligen ett hjärta av guld!! Jag är så glad att jag har en avkomma efter honom! Hoppas att din Walle ärver mycket från morfar :)

Natalja

17 september 2012 22:27

Härligt att höra Jenny! Du har ju ändå träffat honom ganska mycket ; )
Å din Loppa är ju en väldigt trevlig liten dam! Det är bara att hålla tummarna för att Walle får det bästa av både pappa och morfar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards