Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Laddat!

Av Natalja - 20 september 2012 20:24

Kommer ni ihåg den lilla gnagaren som så tragiskt hade gått och dött precis i råttfällan?

Man kan säga att den fällan har gått varm i över en vecka nu, det har varit fångst varje dag!

Så nu är det väl ca 20 st som vandrat vidare till mushimlen   Å jag tror inte det är slut än.

Slog på stort och laddade hela TRE fällor ikväll   


 


Någongång borde dom ta slut tycker man!


Tinus Linus och jag har varit på en kvällstur.

Hästarna har gått i gräshagen hela dagen så jag tänkte att de små kunde få komma in på logen och äta lite hö innan store Latin kommer och sätter i sig allt. De små hängde med, med lite övertalning, och blev sååå glada för att kunna smaska i sig så mycket hö de bara kunde och från vilken hög som helst.

Latin däremot blev jättelessen och kutade runt som en kanonkula och lät som ett åskoväder.

Han lugnade sig dock när jag kom tillbaka.

Gjorde honom klar för en skogsrunda.


Han kändes pigg och framåt. Klev på med kicka steg och öronen spetsade!

Mötte två andra hästar i skogen som Latin gärna ville hälsa på.
Sen mötte vi en joggare som precis framför oss vände och sprang åt andra hållet. Ha, Latin blev helt paff!
Han trodde nog det var han som skrämt joggaren på flykten.


Vi tog det lite försiktigt på vägen med alla vassa stenarna, sen när vi kom in i skogen igen så travade han på i en härlig fart. Ja vi hann till o med ta en liten galopp innan vi var hemma igen.

Han fick smaska lite kraftfoder innan han gick in till småpojkarna och tog över ledarrollen igen.


Imorgon är det kurs-dags igen!!   

Jag ska rida Bella på fredag och söndag och Latin får vara med på lördag.
Dessutom har jag lyckats med att anmäla oss till en till dressyrtävling i oktober.

Det blir nog den sista för säsongen och det är den berömda LB:2an som ska traglas igenom ytterligare en gång.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards