Direktlänk till inlägg 8 november 2012

Såphalt!

Av Natalja - 8 november 2012 21:52

Klockan 16:00 stod alla hästarna på logen, torra och trevliga å fick dela på en påse hösilage.

Klockan 19:00 fanns det bara en häst på logen, en grå häst.

Även om jag skramlade med mathinkarna så var det inga andra hästar som dök upp.

Jag passade på att borsta Walle, han stod helt lös och njöt av att bli lite ompysslad.... bara han och jag   

När hela han var skinande ren så fick han sin ranson med mat, de andra fick vara utan.

Men jag hade ju tänkt att rida Latin, plus att omslaget måste väck.

Jag tog det andra hållet in i hagen och mycket riktigt, där stod både Latin o Jojje i skummet.

Latin hängde lite motvilligt med ut och stod snällt utanför sadelkammaren.


Benet var fint. Ingen svullnad alls.

Jag sadlade och gjorde mig redo för en tur i skogen.

Tänkte ta "gräsvägen" mellan åkrarna och sen en liten svängom i skogen.

Ritten gick alldeles utmärkt bra tills vi kom fram till åkrarna.

Där har de kört med traktorer på vägen och den var bara en snorhal lerväg.

Jag försökte trava men ack, det gick ju inte alls. Han kasade runt som Bambi!!

Ville inte riskera att han skulle sträcka sig eller något liknande.

Vände tillbaka innan jag ens hunnit halvvägs.

Även när vi var tillbaka på grusvägen så gick Latin såååå försiktigt. Livrädd för att halka liksom.

Tog ett par språng i galopp bara för att göra honom lite taggad.

Å det lyckades, han blev riktigt rolig på vägen hem.


Tillbaka framför sadelkammaren.

Tvättade av benet med tvål o vatten. Torkade sen med en ren handduk.

På med ett lager "Fyra Ess" salva på ruvan.

Nu väntar jag med spänning tills i morgon för att se om kuren hjälpte   


Nä, nu måste jag sova..... ska ju snart till dagis!!


 

 
 
Maria

Maria

9 november 2012 08:03

Åh mjuka gosiga mulen :). Hoppas kuren hjälpte & att ni får en bra dag på dagis.
Kram

http://www.mammaz.nu

Natalja

9 november 2012 22:04

Ja då, den verkar ha haft bra effekt!
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards