Direktlänk till inlägg 11 februari 2013

37,4 = ingen feber i alla fall

Av Natalja - 11 februari 2013 22:14

I fredags när jag tvättade rent Latins ben, lossnade det en bit svallkött!

Blurk! Det såg inte nice ut men antar att det är bra.

Sen blev det lördag och pang bom svullnade hela benet upp!
Lindade då benet med en fleecelinda och gick en promenad med honom.

I söndags, tidigt på morgonen, var han fortfarande väldigt svullen och lindan fick sitta kvar lite till.

Har varit iväg med jobbet på Kick Off i helgen så när jag väl kom hem var jag lite nervös över hur Latins ben skulle se ut.

Till min stora glädje så var benet smalt och det hade inte runnit speciellt mycket vätska heller,

Däremot blir det något slags skorpa över svallköttet.

Tvättade rent benet och tog några kort på blaffan.

Har skickat bilderna till veterinären för att få hans åsikt.

Jag tycker att svallköttet har minskat, eller så är det bara jag som vant mig att se det   


Nedan följer lite äckelbilder.

Klicka för att se större bilder.


27/1                        11/2

   


   


      


Hoppas jag snart kan sluta lägga ut såriga ben och istället bara visa fina ridbilder....

Men det verkar som det dröjer.

Tror inte det är någon nakdel att han rör sig nu, men jag tänkte ändå fråga veterinären när jag pratar med honom.


 
 
Maria

Maria

12 februari 2013 10:21

Jag håller med dig om att såret ser mycket bättre ut nu :) Va skönt!

De borde ju inte vara någon fara att röra på honom så länge inte såret spricker upp. Motion, under kontrollerade former, som gör att benet inte sväller måste ju vara bra både för hästen och för läkningen av såret! Men de är nog säkrast att först prata med en veterinär iaf :)

http://zirrit.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards