Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Dubbel glädje

Av Natalja - 13 februari 2013 22:09

Jag lovar och svär att idag blir det inga bilder på något otäckt sår!   

Har mailat bilderna till veterinären men än har jag inte fått något svar, får väl ta och ringa till honom i morgon.

Däremot har jag beställt både höleverans (kommer i morgon) och hovslagaren (kommer om en vecka)

Funderar på om jag skulle beställa lite kraftfoder och kanske ett träns när jag ändå håller på   


Min lille pojk börjar bli stor och idag har han hjälp till att packa hösilage.


 


Tack vare att vi packade höet redan på eftermiddagen så hade jag massor av tid på mig när jag gick ut till hästarna.

Började med att mocka och fylla på vatten.

Sen fick hästarna kraftfoder och jag passade på att borsta av dom.

När de ätit upp tog jag med Latin ut och tvättade av hans ben.

Det såg faktiskt ännu bättre ut men det hade kommit ut gulvitt klet igen. Bläk!

Skapet är svullet och han rör sig såååå stelt.

Jag tänkte ta en promenad med honom men så tänkte jag att om han bara skrittar så borde det kvitta om jag går brevid eller om jag sitter på.


Sadlade och hängde på hacket. Sen gick vi ner mot skogen. Ville inte sitta upp på honom direkt utan lät honom skritta 10 minuter utan mig på ryggen.

Valde en lämplig uppstigningsplats och så fortsatte vi en bit till in i skogen.

Öronen var spetsade och de korta håriga benen klev på som om de skulle med tåget.


Jag lovar att han var lika glad och nöjd över ridturen som jag var!

På vägen hem växlade han upp och ville trava.

Där marken verkade jämn och platt fick han trava på ett par steg.

Oj vilken fart! men ack så stel.


Innan han fick gå ut i hagen igen, smörjde jag svallköttet med Aloevera gelen.

Bytte sen honom mot Walle som snällt följde med ut och runt traktorskjulet.

Vi hälsade på soptunnorna och luktade på hinken jag har till att tvätta Latin.

Allt var så spännande och lite läskigt... men nyfikenheten tar överhanden och det är inte mycket som han inte vågar lukta på!!!


Däremot ville han inte gå med IN i hagen igen!!


 


Walle februari 2012


 
 
Ingen bild

m

14 februari 2013 09:48

Vilken duktig hjälpreda <3

 
Torill

Torill

14 februari 2013 12:06

Men käre värld. Kan inte vet. bara skriva ut Lotagen till er så ni får bukt med eländet? Förstår inte varför h*n inte påbörjade behandlingen direkt. (Är det en distriktare ?) Det har ju gått rätt lång tid nu och har inte blivit bättre. Tur i oturen att det är kallt och snö. Skicka bilder till annan vet. för att få ett andra utlåtande om du inte får någon respons.
Man vill ju bara sina djur det bästa. Lycka till, hoppas han repar sig snart.

http://stallveckholm.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards