Direktlänk till inlägg 3 mars 2013

Farväl!

Av Natalja - 3 mars 2013 21:50

Hela denna vecka har varit en enda lång väntan.

Hopp och förtvivlan har avlöst varandra.

Efter veterinärbesöket i måndags var Xera ganska pigg och fick den rekomenderade dosen smärtstillande.

När jag kom hem från jobbet i tisdags var hon mycket sämre och ville inte ens gå upp för de fyra trappstegen in till huset. Jag ökade då dosen till max och hoppades det skulle hjälpa.

Hon sov i princip hela tiden.

Gick bara upp för att gå ut och kissa.

Hon vaken åt eller drack....

Veterinären skulle ringa mig i torsdags och när hon inte hört av sig vid tvåtiden ringde jag upp istället.

Fick prata med en annan veterinär som bokade in ett till besök på fredagen.

Just i torsdags var hon ganska pigg igen. Hon hängde med ut och rörde sig ganska bra.

Gick upp för trappan och höll sig till o med i köket när vi åt.

Men så blev det fredag och hon var sämre igen.

Det fanns inget mer att göra för henne.

Vi fick träffa en ny veterinär som erbjöd röntgen för att säkerställa orsaken till hennes hälta och smärta.

Prognosen var tyvärr lika dålig oavsett vad bilderna hade visat. Dessutom slog hennes hjärta ojämt och hon hade kanske inte klarat att bli sövd.

Jag fick ta det tunga beslutet att hon skulle få somna in...

Många tårar och saknaden är enorm, men nu slipper hon ha ont!


 


Fina Xera   

Du fattas mig....


Försökte göra det bästa för Lexie när jag kom hem utan hennes mamma.

Det är inte lätt att vara 10 år och aldrig ha varit ensam.

Trots att känslan av saknad är enorm så är det samtidigt skönt att inte behöva oroa sig.

Att se sin bästa vän må så dåligt tär enormt på en...

Vi tog en promenad i solskenet och det var svårt att hålla tillbaka tårarna.


 


Tankarna hamnade ofta på Latin.

Man blir så medveten om att livet tillsammans med sina djur inte varar för evigt.

Latin är 18 år i år och jag vill inte ens tänka på den dagen då han inte orkar vara med längre.

Tog en lång skrittrunda i lördags för att han skulle få igång cirkulationen lite.

Solen sken och fåglarna kvittrade.

Han traskade på med energiska steg och njöt varje sekund.


 


Hade tänkt att gå ut med både Latin o Walle idag men solen har förvandlat gårdsplan och grusväg till isgata!

Om jag ska hitta någon liten ljusning i tillvaron just nu så skulle det vara att Latins sår ser mycket bättre ut.

Benet är svullet men svallköttat har minskat till hälften!!

Jag har även fått tag i fungerande hjul till Jojjes vagn så nu tänkte jag försöka ta tag i inkörningen på riktigt.




 
 
Ingen bild

Liv

4 mars 2013 08:03

Allta bästa och finaste Natalja! Du skriver så fint och jag blir så berörd! Jag har tänkt på er varje dag denna vecka och blev så ledsen när jag fick ditt sms :'( Ord saknas som vanligt i dessa stunder. Krama om Lexie ordentligt och ta hand om er alla! Många kramar

 
Maria

Maria

4 mars 2013 12:21

Usch vad tråkigt!! Fastän jag inte känner dina vovvar så lyckades jag inte hålla tillbaka tårarna när jag läste om att du åkte hem utan Lexies mamma...

http://zirrit.blogg.se

 
rackemarie

rackemarie

4 mars 2013 21:21

Det är så sorgligt när man måste ta de där besluten. Man får njuta av dagarna man har med sina fina djur.

http://rackemarie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards