Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Städning plus träning

Av Natalja - 17 januari 2009 22:45

Lördag igen... Det är ju otroligt va veckorna går fort!

Jag hade utsläppet i morse och var i stallet strax innan åtta. Tog med mig mackor och kaffe så jag skulle slippa köra hem innan träningen halv ett.


Det var kallt och stenhårt i marken. När alla hästar kommit ut började det även snöa lite lätt. Mockade och packade höet, skönt att få det gjort på en gång. Bytte ut Latins vattenhink. Han hade tidigare tryckt ihop den så den hade spruckigt lite, så jag köpte en ny för några veckor sen. Ville inte byta före nyår ifall han skulle få för sig att trycka ihop den igen då.

Han dricker ur vattenkoppen också men han äter mer hö om han han en vattenhink också.


Sen tog jag tag i mitt skåp och allt som inte ens får plats i det. Det är så lite tid över i veckorna så det blir lätt att jag trycker in sakerna i skåpet när jag använt något. Insåg att jag har minst ett täcke av varje. Två regntäcken, ett med fleecefoder. Två termotäcken, tre fleece, två ylle och två utetäcken. Sen har jag ett ländtäcke och två skritt täcken plus ett körtäcke. Räknade inte schabraken men det var på tok för många... Plockade ut de som var skitiga och la dom i en IKEA kasse för tvätt. Fick ihop 7 kompletta träns, ett kandar och ett körhuvudlag. 100 benlindor (inte riktigt så många... men nästan ; ) Två sadlar och en sele + två st tömmar.

Kan någon vara snäll och påminna mig om detta nästa gång jag besöker en ridsportsaffär!!!!


Jag åt mina mackor och drack kaffet, det var riktigt gott, ska nog ta med fika fler gånger. Sen koplade jag släpet och bar ut det jag skulle ha med mig. Hämtade in Latinen och gjorde honom fin. Trots att jag varit i stallet i nästan 4 timmar så fick jag stressa lite för att hinna med. Jag är hopplös! Som en groda utan ben... ; )


När vi kommit fram till Lyckeby och jag hade lastat ut så kom vi inte in i nya ridhuset för att värma upp. Det var ridskolelektion där, det gick inte vara i flispaddocken heller, den var stenhård. Jag fick helt enkelt skritta fram ute. Klockan blev halv och det var dax att bruka alvar.


Travade igång och Latin kändes jättefin! Han var pigg och framåt på ett mycket possitivt sätt. Vi la ganska mycket tid på traven och min sits. Gjorde öppna och längst långsidorna åt "fel" håll. Sen fick jag lägga upp stigbyglarna!! Konstigt nog var det inte så skumpigt. Han var väldigt mjuk i munnen också. Hade en tendens att dra bak skänklarna hela tiden, speciellt vänster. Höger galopp kändes bättre än vänster, det var väl det där sega vänstra bakbenet som inte hade vaknat riktigt.

Han var glad hela passet och blev jättenöjd när han fick visa ett byte i serpentinerna. Nä, det var inte meningen att byta, utan vi skulle hålla den förvända men han tycker ju att han är så duktig när han byter (och det är han ju på sätt och vis)


Sen körde vi hemåt... båda (eller alla tre) mycket nöjda!

 
 
ylle

ylle

19 januari 2009 15:12

Hi hi, en TILL som köper alldeles för mycket hästpryttlar - vad skönt!!!!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Caroline

19 januari 2009 17:16

"Kan någon vara snäll och påminna mig om detta nästa gång jag besöker en ridsportsaffär!!!!"

Nej då, du kan ju alltid ge lite till mig.. ;) Man kan aldrig ha för många benlindor Natalja. Har du inte lärt dig nått?!
kram

 
Ingen bild

Natalja

19 januari 2009 22:11

Ha ha, dig ska man absolut inte ta med sig in i någon hästaffär.
Jag: - "Ska jag ha den eller den färgen?"
Du: - "Köp båda två"

ps, fast du har helt rätt, man kan inte ha för många benlindor ; )
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards