Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

Mer snö!

Av Natalja - 12 februari 2009 21:51

Jo då, det har nästan snöat hela dagen och ett vitt täcke har lagt sig över allt och alla!

Inne i stan (Karlskrona) där jag jobbar, har det blaskat lite men här ute på Hiet med -1 grad håller sig snön fin.


Jag tog en runda med vovvarna när jag kom hem, Lexie är tokig i snön och skuttar omkring medans Xera tar det lilla lugna.

Hon vill inte gärna blöta ner pälsen. Däremot äter hon gärna snö, ibland så mycket att hon börjar frysa!! Man får passa henne så hon inte stoppar i sig för mycket.


Hästarna stod och väntade på att få komma in så jag skynda mig att mocka. Upptäckte att mina ridkängor är snorhala i kall snö men jag lyckades hålla mig på fötterna och fick in alla snömonster.

Funderade på om jag skulle trixa dit broddarna och rida ut eller låta honom ta några varv i lina på ridbanan.


Klockan hade nästan hunnit bli åtta så jag valde alternativ nr 2.

Klädde på oss och gick ut i snön.

Det kom hela tiden ny snö och det är verkligen jättemysigt, men det var inte tillräckligt kallt så snön fastnade i Latins hovar och han snubblade lätt.

Jag lät honom bara trava ett par varv sen fick han skritta. Fotade honom i mörkret, sen gick vi in igen.

Hoppas det blir lite kallare så man slipper klamparna annars får vi hålla oss till dom plogade vägarna, för i morgon SKA jag rida!!





Latin hälsar på Mulle

 
 
Aramis

Aramis

13 februari 2009 18:17

Hi hi, jag är också stolt ägare till en komplett snögalen hund :) Varit ute och gått en härlig promenad i vårt vackra vita vinterlandskap idag - han var alldeles tokig! Så härligt se när de är så tokglada (som han förvisso är alltid...) ;)

http://aramise.bloggagratis.se

 
Sol

Sol

14 februari 2009 18:50

Härligt med snö. Och ännu bättre med snö och sol. Fin häst du har :-)

http://nissebus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

17 februari 2009 08:58

Visst får man energi av de tokiga djuren! Tänk om man hade haft en seg gammal hund som man fick lyft ut, då hade man ju SOMNAT! Hi hi


________________________________

Tack det samma sol. Dina var modellen mindre och lurvigare men MINST lika fina!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards