Direktlänk till inlägg 1 maj 2009

Lokal / regional tävling Jämjö

Av Natalja - 1 maj 2009 19:37

Ännu en tävling på hemmaplan som jag missar : (

men jag har bestämt mig för att inte deppa...

Jag ska ju använda den här tiden till att planera och fundera på hur jag ska förbättra min egen ridning.


Dagen tävling började kl 10. Solen sken men vinden var kall, iskall!!

LB:3 var första klassen ut och så klart mitt favorit-LB-program.

Det gick bra för KLRK ryttarna.

Jessica och Pluto vann och Latins stallkompis kom 2:a



Andra klassen var en LA:4 och jag fastnade direkt för den första hästen. Den hade långa strumpor och en fläck på magen. Rörde sig med en otrolig lätthet och hade en härlig schwung i steget.

Ett läckert sto med det passande namnet Carmenzita.



Som 5:e ekipage kom Christina och Wouter in på banan.

Det började lugnt och fint...



Sen la han in turbon och jag tror matte fick hålla i sig : )



Han skötte sig bra, aningens pigg kanske men inga missar.

Andra travökningen var perfekt!!


Sen var det Tures tur.

Han var avslappnad och höll sig i skinnet hela programmet.



Så roligt att se honom gå så bra. Han spänner sig lätt och har ibland skyggat för staketet men det såg man inga tendenser till idag.

Han är ju så läcker när han går som han ska!



Sista starten i klassen hade Jessica och den vita prinsen Pluto.

Han är stabil och gick som vanligt kanonbra.



Han är inte så stor men utstråling har han så det räcker och blir över!



Lipizzaner är en ovanlig syn på dressyrtävlingarna normalt sett. Konstigt egentligen för det är ju en ras som lämpar sig mycket bra till dressyr. Kolla bara in Spanska Ridskolan.

Just denna tävling innehöll 2 st vita Lipizzaner och som en extra bonus hette båda Pluto. Ja, dom är faktiskt halvsyskon (samma pappa)

Blekinge-Pluto är något större än Smålands-Pluto, annars är dom väldigt lika.

I LA:4 kom "våran" Pluto 2:a och den andre 3:a.



Efter LAn var det dax för "damerna i hatt"

8 starter i MsvB:4 och 4 starer i MsvB:5

Men då tog batteriet slut i min kamera : (


Iwona som tävlar för Kristianstad vann båda klasserna, annars tycker jag att Kattarinas Ivanhoe ( e: Highlight ) var den som visade bäst förbättring sen jag såg honom sist.


KLRKs ryttare, Sara med Zaphir, var som de brukar väldigt fina men det räckte inte till placering idag.


RESULTAT LISTOR


Det ser mycket roligare ut att rida Msv istället för en ynklig liten LB, så nu har jag bestämt att jag och Latin ska rida en Msv innan vi dör! även om vi så ska komma sist på 23 %

 
 
Linda

Linda

2 maj 2009 00:32

Klart ni ska! Och klart ni inte kommer rida på 23 %!!! :)
Coolt med familjen Pluto!! Hoppas få se dem live på dressyrbanorna så småningom!

http://tralopp.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

2 maj 2009 00:35

Ps) Vem dömde Msv B klasserna?

http://tralopp.bloggagratis.se

 
Aramis

Aramis

2 maj 2009 12:22

Så fina härliga foton :) Nu känns det nästan som man själv varit på tävling! Klart att du ska rida MSV med din Latin! MSV är roliga program :o) och jag kan lova att du inte rider på några 23% :) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

2 maj 2009 12:59

Vad kul att kolla på dressyrtävlingar! Man brukar bli så otroligt peppad att själv träna och tävla! Själv har jag kollat på ponnyhoppning men det var kul det med! =)

Kram kram

http://dromdansaren.blogg.se

 
Ingen bild

Natalja

3 maj 2009 13:00

Vi ska göra ett försök så småningom! Måste ju jobba framåt : )


Om jag inte minns fel så här mitt i natten så var det Gertie Viebke som dömde hela tävlingen.


____________________________


Tack Aramis!! Vi kanske kan rida på 33 % i alla fall : o

Det är ju i alla fall bättre än om vi inte försöker alls! Kram kram


____________________________


Jaaaaa, visst ger det inspiration Jessica, fast dagens hopptävling gjorde mig mest rädd : (

Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards