Direktlänk till inlägg 6 maj 2009

Nu börjar vi!!

Av Natalja - 6 maj 2009 22:27

Jag kunde inte hålla med mer...

Nu sätter vi igång! Inga brytna ben kan stoppa mig längre ; )


Började som vanligt med att mocka, packa hö och fylla på vatten. Nu går det riktigt bra och det tar inte lika lång tid längre.

Sen tog jag tag i borsten och gav mig på lermonstret Latin, han måste ha rullat sig minst 20 gånger idag!!

Hur jag än försökte så blev han inte dammfri : o


Sen tog jag Latin i lina och hoppade upp till ridbanan.

Det är inte lätt att ta foto på en häst som bara vill kela.



Sen bad jag honom att traska runt mig så jag kunde se hur han rörde sig.

Han är stel i hela kroppen och går inte framåt frivilligt.



Latin tillhör verkligen inte kategorin "Vild-Hästar" men det är väl tur det. Jag hade ju aldrig kunnat hantera en tokstolle i mitt tillstånd.

Nä, Latin är mer som tjuren Ferdinand "Jag trivs bättre här, där jag kan stå stilla och lukta på luften"



Sen bad (eller tvingade) jag honom att trava på en volt. Uh, han rör sig som en 43 årig mulåsna!!! Kanske inte så konstigt med 4 veckors vila (å han som blir stel av att vila EN dag) inga bakskor plus att han inte har fått glykosamin.



Han hostade ett par gånger, lät inte så alvarligt, hade väl lite slem kvar att hosta bort bara!



När han hade travat i båda varven stannade jag honom och började syna honom noga. Ser att halsen har växt. Rumpan är så rund och fin men på låren har han tappat lite massa. Ryggen är ok och magen får inte bli större.

Han ser lite tråkig ut i pälsen och det finns fortfarande lite vinterpäls kvar.



Nu ska jag lägga upp en nogrann planering på hur vi går vidare.

Åååå det är så kul!! Äntligen säger jag bara, längtar verkligen tills jag kan rida igen!



 
 
Aramis

Aramis

6 maj 2009 23:55

Heja Natalja och Latin! Nu är ni på gång!! Äntligen! Håller tummar, hovar och tassar för att du snart sitter i sadeln! Latin har säkert mått superbra av lite vila! Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

7 maj 2009 06:48

Var - jag SER ingen vinterpäls på honom?????

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åsa

7 maj 2009 08:00

Gumpen skojar man inte bort, han e så go Latinusen.
Jag tror ni kommer tillbaka med förnyad kraft nu, ut i skogen med er nu i början.
Kram Åsa

 
Jessica

Jessica

7 maj 2009 08:42

Kul att ni ska igång igen! Men om kroppen (tänkte på din kropp nu) säger stopp så får du lova att ta det lugnt! Right? ; )

Kramar

http://dromdansaren.blogg.se

 
Linda

Linda

7 maj 2009 10:44

hihi han är ju bara för söt :)

http://lindasjostrom.blogspot.com

 
sofi

sofi

7 maj 2009 14:07

Nej, någon vinterpäls ser inte jag heller =)

http://blogg.ystadsallehanda.se/hastbloggen

 
Ingen bild

Natalja

7 maj 2009 23:23

Svara alla på en gång!!

Det dröjer nog ett litet tag till innan jag klättrar upp på honom. Vill få honom lite mjukare från marken först. Tror också han har mått prima av att vila, för honom är det här RÄTT årstid att ta det lugnt, det är alltid nu han känner av Erlichiasen mest. Vinterpäls har han, det har jag bildbevis på : )

Lovar att ta det lugnt om foten börjar protestera. Å tack allihopa! Många kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards