Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

HästFocus

Av Natalja - 8 maj 2009 21:10


Tidigare i veckan fick jag ett nyhetsmail från Hearts & Horses

De tipsade om en artikel i tidningen Hästfocus där de var med.

Självklart var köpte jag ett exemplar när vi var och handlade idag. Det fanns mycket spännande att läsa, bland annat tipsade Ulla Håkansson, denna supertant! om hur man bäst tränar galoppombyten. Det passar ju mig nu när jag ska rida Msv : ) (in my dreams)


Det har regnat i Blekinge idag. Allt var blött... både mark och hästar.

Det fick bli mysfredag med Latin idag. Jag borstade honom och såg att hans päls börjar se mer levande ut igen. Han roslade lite, undra om han är lite hostig än? Knådade halsen lite till idag, bara lite skönt på ytan för att han inte ska spänna emot för mycket.


I morgon är det tävlingsdax för KLRKs Div II lag i dressyr. Det går inte bra för oss i år... nä inte resultatmässigt, vi ligger ju faktiskt 2:a!!

Från början var vi 8 ekipage och vi anmälde 2 lag.

Först var det en häst som inte var helt igång, sen bröt jag benet och Nelson blev halt. Då var vi nere i 5 ryttare och bara ett lag. Helena avstod och resten red första omgången i Olofström. Nu inför omgång två har Fias lilla Fullblodsdam gått och blivit krasslig. Hon ska till farbror veterinär på tisdag.

Sandra med Lura får hoppa in i laget och vi är 4 ryttare igen.

Jag ska vara hejjarklack och fotograf i morgon.

Å i morgon ska vi VINNA!!!


Här finns STARTLISTORNA







 
 
Tove

Tove

8 maj 2009 22:00

Det är bra att ha med en trogen hejaklack, du får sköta dressyren så tar jag hoppningen ;) Men vi får hoppas att vi själva snart kan vara deltagare istället!

http://www.bloggis.se/LaMiro

 
Aramis

Aramis

8 maj 2009 22:32

Hejja hejja :) Håller tummar, tassar och hovar här nere :) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åsa

9 maj 2009 15:25

Vill bara berätta att Windy är betäckt nu :-)
Kram Åsa

 
Ingen bild

Natalja

10 maj 2009 00:12

Snart är även vi ute och tävlar igen, Tove!! Å då får vi vara med och slåss om rosetterna : )

____________________________

Tack tack Aramis. Jag tror faktiskt det hjälpte ; ) Kram kram

____________________________

Åååååh va roligt Åsa!!
Är det Paint-hingsten som är den blivande pappan? Hoppas det tar sig och att allt går bra.

Många kramar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards