Direktlänk till inlägg 9 maj 2009

Div II omgång 2 - en lååååång tävlingsdag

Av Natalja - 9 maj 2009 23:03

Jag packade ner husets största regnrock inför resan till Ronneyby. Tack vare den slapp vi regnet men istället har det varit väldigt blåsigt i Blekinge idag.

Kl 10 kom "Kryck-taxin" och hämtade mig. Det var vår toppen-braiga lagledare, Christina som var chafför.


Vi kom fram strax innan prisutdelningen i första klassen, LB:1

Glädjande nog såg vi två KLRK:are på prisutdelningen.


Susanne på Maya kom 3:a



4:a kom Evelina och hennes underbara Pachá

Hon tävlar visserligen för Ronneby men eftersom hon är så snäll och trevlig så får hon vara med här ändå ; )



Det var Debut för båda två och Evelina hade inte räknat med att bli placerad så hon hade redan hunnit släppa ut manen, men det gör inget om man har manen lös när man är av spansk modell!


5:a kom Sandra och Lura



För att vårat Lag med hejjarklack skulle synas idag hade Jessica fixat jätte-snygga T-shirts. Vi såg ut som ett gäng smurfar sen när alla var blåa!



Jag tog på mig min utanpå Fleecetröjan så jag har sett ut som en stoppad korv hela dagen *fniss*

Det syntes vilka som var KLRK:are.

Här hejjar alla på Helena och Rosinante.



Susse red sin andra klass, LB:2. Maya gick inte lika bra som i första, tyvärr.
Det var ju så klart i andra klassen som poängen till laget togs.



Pluto gick också LB:2



Och det gick så pass bra att han på 67 % blev 3:a



Det blev ingen placering till varken Maya eller Lura i den klassen,

men båda fick samma procent, 60 %!


Första starten i LA:4 hade Liselotte Waaler på Bernstein avkomman, Beatrice.

Hon bara flööööt fram. Inte så konstigt att det går bra när man har en pappa som är norsk mästar i dressyr typ 184 gånger!!!

 WAALER FARM 

Det var lite extra roligt att Per kände igen mig trots att det är över ett år sen jag red för honom.



Christinas lilla dansk/svenska gårdsvovve var med och satt i Anns knä ett tag. Plötsligt fick hon syn på något och .... ja,  jag vet inte vad hon gjorde riktigt, ha ha



Efter en låååång väntan var det ÄNTLIGEN Christinas tur att rida LAn.

Wouter såg otroligt fin ut! Inte alls lika springig som i Jämjö.



Äkta Frieser-galopp!!!



Hela ritten gick så pass bra att Christina och Wouter och hamnade på en 4:e plats. Tror dom slog personbästa i LA resultat!! Hela 66 %

Vinnaren Karoline och Alex hade 70 % och hon rider normalt sett Msv!



Hur gick det då för laget?

Jo, vi vann inte... Men vi är lika glada ändå för vi har så kul och alla är så trevliga, både ryttare, hästar och hejjarklack! Och ett STORT tack till världens bästa lagledare! Hon tänker på alla och mutorna är mycket uppskattade : )


1:a Karlskhamns Ridklubb

2:a Mörrums Ryttarförening

3:a Karlskrona-Lyckå Ridklubb


och vi ligger nu 3:a inför sista omgången. Den går i Mörrum den 13 juni.

Är jag och Latin igång tills dess tros?



RESULTAT LISTOR

Var väl inte hemma förrens runt 19, åt lite och åkte vidare till stallet.

Latin är så duktig på att "gå fot" nu. Han tar ett steg i taget och stannar jag, så stannar han!


Borstade av honom och sen tog jag linan och gick upp till banan.

Longerade honom i skritt i 15 minuter. Han var MYCKET bättre i kroppen idag. Klev på bra och såg inte alls lika stel ut som sist.

Halsen var också bättre men inte bra. Får jobba vidare med den i morgon.


 

ps. förra året var det jag och Latin som stod på prispallen tillsammans med Christina och Wouter








 
 
Aramis

Aramis

10 maj 2009 21:17

Sååå roligt att få komma med på tävling :) Snart är du och Latin på G :) Det känner jag på mig! Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

10 maj 2009 22:46

Jaaaaa jag hoppas verkligen det för jag blir tokig om jag inte får rida snart!!!
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards