Direktlänk till inlägg 9 augusti 2009

SlöSöndag

Av Natalja - 9 augusti 2009 22:34

Tog en låååång sovmorgon idag.

Åt frukost när jag normalt sett äter lunch, fortsatte att slöa framför tvn... det märks att man är över 30, ha ha!


Vi hade i alla fall en väldigt trevlig kväll. Kul att träffa kompisar och vänner som man inte sett på ett tag. Foten skötte sig bra hela kvällen. Testade att bugga lite på Slagerbaren och det gick väl så där ( visserligen kunde jag inte bugga innan benbrottet heller ) Funkade bättre att bara digga lite i takt med musiken.


När det började bli eftermiddag körde jag och Roger in till Lyckeby och storhandlade, tog en vända förbi McDonalds och åt något Italienskt! Inte illa. Sen fyllde jag en hink med nedfallna äpplen och körde till stallet.

Boxen var mockad och höet upphängt, tack stallpojkarna : )

Jag fyllde upp tunnan i hagen med vatten och i full fart kom Ture och ville in. Efter kom Latin i sakta mak. Han rör verkligen inte på sig i onödan *fniss*


 


Som jag befarade så har han tappat höger baksko. Hoven var som tur var hel och fin och han ömmade ingenting. Han klarar sig nog tills Hovis kommer på torsdag. Istället för att försöka rida med mina trötta-efter-dansen-spagettiben så la jag BoT värmaren på rumpan och masserade igenom hals, manke och bog på båda sidorna, sen flyttade jag värmaren till halsen och fortsatte med rygg, rumpa och lår.

Han känns riktigt fin både över halsen och bogen. Ryggen är ok men lite spänd. Rumpan är "knölig". Musklaturen är inte riktigt jämn. Vänster sida är värst så jag la mest tid och energi på den. Han lossnade bra och efter en stund stog han bara och vaggade med i massage-rörelsen. han hade nackmagneten på och öronen hängde ut på sidorna. Han var såå avslappnad!! Hela rumpan blev riktigt varm efter massagen. Bra, då är musklerna igång och jobbar bort slaggprodukterna. För bästa effekt brukar jag ut och gå en tio-tjugo minuter, men när jag var klar så hade det hunnit bli mörkt. Latin fick istället gå in i sin box och fortsätta knapra på det goda höet.


 
 
Caroline

Caroline

10 augusti 2009 16:16

Ooo inte illa av Donken att ha italienskt! Skönt med massage tycker säkert Latin. Tar det inte lång tid? Kram :)

http://superselma.bloggsida.se

 
Aramis

Aramis

10 augusti 2009 18:33

Mums för Latin med så härlig massage! Nu är han supermör och fin idag :) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

10 augusti 2009 23:13

Hur lång tid massagen tar beror helt och hållet på hur hästen känns. Ibland kanske jag bara tar bogen 5-10 minuter, hela Latin tar ca 45 minuter eftersom han ofta har många spänningar! kramis

____________________________

Jaaa, han är lite bortskämd med det, men samtidigt behöver han det verkligen. Hu va stel han hade varit annars : /
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards