Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Tillbaka till vardagen igen

Av Natalja - 7 september 2009 22:30

Gissa om jag är trött efter en lååång arbetsdag?
Svar: JA!

Huvudet är helt tomt just nu och ögonen vill bara stänga sig. Ska alldeles strax dra täcket över huvudet och hoppas att det är många timmar tills klockan ringer : )


Tog in Latinen direkt när jag kom till stallet, det blir ju mörkt så fort så vill man kunna rida i dagsljus får man lägga på ett kol för att hinna.

Han såg rätt stel ut. Strök handen över halsen som var STENHÅRD!

Jösses! Tror jag får skippa ridningen och gå igenom min brune med massage istället. Hämtade grimman med magneterna och BoT värmaren. Ställde honom i gången och la värmaren över rumpan. Började bakom öronen, vänster sida. Han var väldigt spänd i halsen så jag fick knåda på rätt regält för att komma ner i musklerna. Han började ganska snabbt gäspa och tugga. Sen ville han slicka på mig... vet inte varför!? Det brukar han inte göra.


Han var mjuk och fin runt bogbladen och runt manken men sen en liten bit bakom manken var han som ett betonggolv! Han spände emot hela ryggen allt vad han kunde. Jag lät BoT ligga kvar en stund och tog hals och bog höger sida istället. Lika spänd hals på den sidan.

När halsen och båda bogarna vara klara, flyttade jag BoT och la den över halsen. Fortsatte med rygg och rumpa. Jag tog i så jag säkert kommer få träningsvärk i morgon (i magen : )

Ryggen var inte bra! rumpan däremot var helt ok.

Efter en bra stund, ja, det tog nog närmare en timma att gå igenom hela detta djur från topp till tå, la jag på ett fleecetäcke ovanpå värmaren sen gick jag ut med honom. Om hästen får röra på sig lite efter massagen har kroppen lättare att få bort slaggprodukter o sånt gojs som kan lägga sig någonstans och vara ivägen.


Han var lite stimmig idag, kanske därför han var ovanligt spänd.

Vet inte vad som kan ha hänt, en vild gris kanske har passerat hagen idag, ha ha!


Latin fick sova med fleecetäcket inatt. 

Det gör i alla fall mer nytta än skada för spända muskler.  


Å så har jag hittat en tävling, tjihoooo!!!!
Det är Torestorp Kristvalla som har en lokal tävling den 20 september.

Ja, årets DM går av stapeln i helgen, plats Ronneby.

Med tanke på klasserna (dock inte DM klasserna för min åldersgrupp) hade vi kunnat vara med, men nu har ju inte jag mer än Lokal licens och då måste man betala in mellanskillnaden plus att jag hade inte hunnit anmäla mig i tid så risken är stor att det hade blivit en efteranmälan med påföljden att anmälningsavgiften blir dubbel.

Då hade denna tävling kostat mig 150+150+200+200+ca 750=1450 kr.

Aaaaaaalldeles för mycket för!!!


Men jag ska dit och titta OCH fota : )


Nu är ju frågan, ska jag rida 2 LB i Torestorp eller en LB och en LA?

PROPOSITION

 
 
Aramis

Aramis

7 september 2009 23:18

Åhhh vilken mumsig massage för Tinen! Det var nog mumma för hans kropp! Då är han som smör imorgon :) Så klart ska ni rida en LA :) Det är ni redo för! Kul det ska bli att se foton från DM :) Kraaaam kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

8 september 2009 22:32

LA får det bli : )
Kram kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards