Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Zzzzzz.....

Av Natalja - 10 september 2009 22:05



  


Det blev inget tur med vagnen.

Ridbanan var upptagen (tror inte att Ulrica och Dansös hade uppskattat att få en skramlig vagn efter sig under träningen : ) och eftersom någon har ställt om den stora timern så det blir mörkt redan vid åtta, så hann/ville jag inte ge mig ut i skogen med vagnen.


Tyckte Latin såg lite vingbruten ut när jag hämtade honom från hagen. Å eftersom jag fortfarande hade känslan av att vara itusågad, hade jag extra stor förståelse för hur illa han kan känna sig ibland.


Som vanligt när Latin är lite extra knackig, tänker jag "Vad har jag nu gjort för fel?" "Red jag för hårt igår?" osv...

men min erfarenhet säger att för det mesta är det pga av hans galopperande djungelsjuka (Erlichias) som gör honom sån.


För att inte slita på någon av oss, lindade jag benen med varma, långa paddar under fleecelindorna och skrittade grisarundan. När jag kommit halvvägs, ja det hade hunnit gå en 30 minuter, insåg jag att jag nog måste trava lite, annars kommer det vara bläcksvart innan vi hittar hem.

Jag samlade ihop alla delar och började trava, red lätt.

Han var lite väl på och hävde sig mest framåt. Jag gjorde ett par övergångar sen gick han som en klocka.

Inga stela ben, ingen ojämnhet, bra bjudning, fart i bakbenen, rörlig rygg och öronen riktade framåt.

Skritten hade fått igång farbrorns stela leder och muskler : )

Skritten botade dock inte mina krämpor, det får bli ipren och sängen istället. Eller så väntar man ut eländet.. det varar oftast bara en dag, högst två och jag brukar inte märka av det nämnvärt.


Tröttheten vet jag inte hur man blir av med. Sova kanske?

 
 
Ingen bild

Martina

11 september 2009 12:24

Hej! Va fin din sida har blivit :) Trevlig helg! KRAM

 
Sandra

Sandra

11 september 2009 21:33

Hej Natalja!
vad fin sidan blev, är inne och kikar här ibland. Tack för senast.. Nu har Emma varit och tömkört med gott resultat. =) Kram

http://www.finpixia.se

 
Aramis

Aramis

12 september 2009 10:33

Oj så fin sidan blivit :) Visst är det roligt att laborera lite med utseendet här på bloggen :) Så skönt att Latin kom till sin fulla rätt i slutet av passet! Kram kram och trevlig helg!

http://aramise.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

12 september 2009 10:49

Gud vad snygg din sida blivit.
Jag och Loki har valt att stanna på blogga gratis nu :-)
Så min adress är den gamle igen :-)

STOR KRAM
Åsa

http://loki.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

12 september 2009 11:24

Vilken fin ny design! =)

Trevlig helg!

Kram kram

http://dromdansaren.blogg.se

 
Ingen bild

Natalja

13 september 2009 00:04

Martina: Tack, va roligt att du tycker det. Trevlig helg du också, hälsa familjen! Kram

Sandra: Härligt att det gick bra att tömköra Looki! Hoppas hon snart är ridbar igen : ) Kram

Aramis: Det är inte det lättaste att ändra om men man måste ju bara testa alla nya funktioner ; )
Din sida har fått en härligt grön färg! Trevlig helg du med och många kramar!

Åsa: Välkommen tillbaka å tackar tackar!
Ha det bäst och många kramar från oss

Jessica: Tack ska du ha. Ha en härlig helg och var rädd om magen : ) Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards