Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Mörk, mörkare, mörkast

Av Natalja - 14 september 2009 22:33

Hur jag än stressar och skyndar mig så fort det bara går, hinner det bli mörkt innan jag har ridit klart!!

Idag kom jag iväg strax efter 19 och till en början trodde jag det var lugnt, tills jag kom in i skogen. Då var det MÖRKT! Å då ser både jag och Latin troll och spöken överallt! Pannlampan gick och dog i våras så den är ingen mening att ta med sig ut. För be någon teknisk titta på den, alternativt köpa en ny.


Vi tog den mysiga rundan vid Färskesjön. Hade tänkt att galoppera bort till Medelhavet också, men det var för mörkt för att ta den rundan också. Travade en del i lätt sits. Dels för att låta Latin jobba med ryggen utan mig på och dels för att träna min fot! Han var ganska stel idag och väldigt snubblig. Vet inte om det var skymningen som gjorde det eller om han bara var lite mör efter helgens pass på ridbanan. Rundan tog inte så lång tid idag så han hann kanske inte riktigt bli varm i kläderna heller. På slutet var det fart på honom i alla fall. Jag gjorde ett försök till att länga honom lite men det gick inge vidare Tungan ute


  


Har upptäckt att han fäller nått så in i bängen! Det kan också göra honom matt och trött i kroppen.

Från och med nu får han även ha täcke, både inne och ute för att hålla musklena varma.

Han har hållt sig väldigt fin i sommar, har kunnat ha honom utan täcke, det kunde jag INTE förra sommaren. Då var han stelare och hade låsningen i bogen.


Nu har tiderna för helgens träning inför lagsatsningen kommit upp.

Det ska bli SÅ spännande att rida för Kerstin Brusewitz.

Och tänk vilken bra förberedelse inför tävlingen på söndag!!


Om det är någon som är intresserad av att komma och titta så är tiderna följande:


Lördag 19/9

13:00-13:45 Sofie Claesson

13:45-14:30 Christina Andersson

14:30-15:15 Freja Råberg

15:15-16:00 Sophie Eriksson

16:00-16:30 Fika pause

16:30-17:15 Natalja Karlsson

17:15-18:00 Malin Andersson

18:00-18:45 Lovisa Jendland

18:45-19:30 Johanna Jendland


Kerstin var ju faktiskt en av mina favoriter i Falsterbo.


Kerstin B  


  


  


  






 
 
Aramis

Aramis

14 september 2009 23:17

Åhhh vad jag ser fram emot träningsrapporten! Du menar 19/10 va, hi hit :o) Tiden går så fort så man hänger inte med i svängarna :) Superfint ekipage tycker jag det ser ut att vara, men varför måste "alla" dressyrtanter se så sura och barska ut :o) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

14 september 2009 23:39

Utförlig rapport kommer!! Förhoppningsvis även film : )
Träningen är på söndag, 19 september (inte 19/10) Även om tiden går fort så är det fortfarande bara september, hi hi!

Förstår inte heller varför alla ser så sammanbitna ut, det värsta är att JAG är den som oftast ser surast ut!!
kram kram

 
Jessica

Jessica

15 september 2009 05:52

Jag märkte också igår att nu börjar det bli riktigt mörkt, tidigt på kvällen! Uscha! Är mörkt ute på morgonen också...

Kul med både träning och tävling! Hoppas att det kommer att gå bra!

(Ett tips om han brukar bli trött vid fällning/pälssättning: B-vitaminspruta! Kom dock ihåg att det är karens, tror det är 4 dagar innan tävling, annars åker du dit för doping!)

Kram kram

http://dromdansaren.blogg.se

 
Aramis

Aramis

15 september 2009 10:09

Och ännu bättre än b-vitamin är foderjäst :o) http://www.aftonbladet.se/sportbladet/ridsport/foder/article488302.ab Kram kram och lycka till, från en extremt snurrig dressyrdam som lever lite före sin tid... *fniss*

http://aramise.bloggagratis.se

 
Aramis

Aramis

15 september 2009 22:53

Ha ha - nu såg jag att du skrivit söndagen den 19 :o) Ha ha! Dessa datum och dagar... man blir tokig! Men visst är det väl lördagen den 19? Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

15 september 2009 23:00

Jessica: Ja, snart är det mörkt alla vakna timmar : (
Har aldrig gett någon B-vitaminspruta, det brukar hjälpa med vitaminer i flytande form! Nä, dopade vill vi inte vara!
kram kram

Aramis: Ha ha ha, vi är lika snurriga båda två!!!
Tur att vi vet vad vi heter i alla fall *asg*
Träningen är på LÖRDAG alltså den 19:e ; )
många kramar

 
Jessica

Jessica

16 september 2009 07:57

Nej, du ska nog inte ge det precis innan tävling, i så fall får du ju ge det så pass långt innan att det inte klassas som doping, det går att ta reda på (bara att fråga en veterinär, tror även att det måste skrivas ut på recept)! Vanlig flytande B-vitamin eller foderjäst är ju bra för mer dagligt bruk. B-vitaminspruta är mer om hästen reagerar kraftigt på pälsfällning/sättning och behöver en lite extra skjuts! Nu kanske dina problem med Latin har med hans sjukdomstillstånd att göra, men eftersom du nämnde pälsfällningen så tänkte jag bara ge ett tips! Min Totte brukade bli väldigt hängig, seg och stel vid dessa tillfällen och B-vitaminspruta gjorde underverk på honom! Men som sagt, det kanske är annat som spökar för Latin!

http://dromdansaren.blogg.se

 
Jessica

Jessica

16 september 2009 08:27

Haha, oj vilket utlägg det blev! Ville nog bara säga att jag inte uppmanar till doping och att det bara var ett tips! =) Jag har blivit så svamlig på sista tiden! =)

http://dromdansaren.blogg.se

 
Ingen bild

y.s

17 september 2009 11:12

hej har ett par mail jag skulle vilja skick till dig mvh yvonne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards