Direktlänk till inlägg 16 september 2009

SÅ glad idag!

Av Natalja - 16 september 2009 22:10

 Idag har Latin gått i hagen bakom stallet istället för den gröna vallen.

Vad tror ni händer när jag kliver ut ur bilen? Jo Latin kommer galopperandes igenom hagen!

Gissa om mitt oroliga hjärta blev glad av att se detta Glad

Dra på trissor, han rör på sig frivilligt utan att ens ha Ture som lekkamrat!!!


Jag kan se ganska fort på Latin hur han mår i kroppen och idag var han MYCKET bättre, (många år av erfarenhet) så jag ställde in dagens massage och gick snabbt in i sadelkammaren och hämtade selen istället.

Drog fram vagnen och spände för.

Latin stod som ett ljus hela tiden tills jag satt på plats på kuskbocken.

Klockan var nästan halv åtta och jag valde att köra på ridbanan för att inte köra vilse i mörkret.

Höll mig längst fyrkantspåret till en början och bytte varv då och då genom att köra snett igenom.


Han var aningens stelare till vänster men nu rörde han sig utan bekymmer. För att ändå underlätta för min vän, hade jag lindat benen med de långa paddarna. Dom ger bra stöd och håller benen varma. När han var ordentligt uppvärmd, bad jag om trav, och det fick jag utan protester. Han trampade på och var ganska pigg.

Jag undvek galopp i skummet! Till slut såg man knappt en hand framför sig.

Sista 10 minutrarna gick han riktigt bra. Jag kunde länga traven på långsidorna och övergångarna blir bättre för varje gång vi övar Skrattande


Det blev ett 40 minuterspass och Latin var knappt svettig. Ställde honom i gången som vanligt medans jag gjorde iordning resten. Körde undan vagnen och försökte hänga upp selen lite snyggt. Det är minsann inte det lättaste.


I morgon har jag lovat honom massage så det får jag väl försöka hålla Tungan ute

Nu ska jag sova gott, för idag vet jag att min Prins mår bättre!


 
 
ylle

ylle

17 september 2009 09:02

Tänk att vi hade samma tanke Du och jag!!!! (med körningen menar jag)

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Caroline

Caroline

17 september 2009 09:13

Å så bra det verkar ha gått! Visst är det charmigt med hästar som kommer galopperandes mot en i hagen =) Kram!

http://superselma.bloggsida.se

 
Aramis

Aramis

17 september 2009 15:13

WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII :o) Blir såååå glad för din och Latins skull! Kramar i massor!!!

http://aramise.bloggagratis.se

 
Emma

Emma

17 september 2009 16:20

Svar: Tack! :) På söndag är det bara 2 veckor kvar tills jag åker hem! Skönt som bara den...

Åhh, vad kul att läsa att Latin verkar må bättre! :)

Kram

http://spirans.blogg.se

 
Ingen bild

Natalja

17 september 2009 23:11

Ylle: Ja det hade vi : ) Häftigt!!

Caroline: Hum.. nu var det inte riktigt till mig Latin sprang, ha ha, men vi kan ju säga det ; ) Kram kram

Aramis: Jag är LIKA glad! men gladast var nog Tiinen : )
många kramar

Emma: 2 veckor är ju ingenting : ) Du är hemma i Örebro på ett ögonblick! Men hu, är det snö redan, men det är klart. Svalbard ligger ganska mycket högre upp är Blekinge ; ) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards