Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Klart man ska vara snygg!

Av Natalja - 14 oktober 2009 23:15

Dressyr ska ju vara vackert! Hum.. jag vet inte om det ALLTID är så vackert men det är ju klart att man strävar åt det hållet Tungan ute 

Latin har fått ytterligare en vilodag (inte likt mig) och jag passade på att går på ett Mary Kay "smink party".

Mockning och mat"lagning" gick på två röda innan jag susade in till stan. Tur att det var hos hund och hästägaren, Maria, för då gjorde det inte så mycket att jag kom i stallskor och stalljackan, hi hi


Så mycket roligt smink och krämer och parfymer och skrubb osv... det finns!

Jag hade kunnat handla hur mycket som helst, men min ekonomiska del av hjärnan brukar säga stopp innan det skenar iväg. Valde att sminka mig ganska mörkt, lite sotigt med lyster.

Köpte naturligtvis det jag använde (kunde inte låta bli) en eyeliner och två skuggor = ca 400 kr fattigare.

Var sugen på det där pulvret som gjorde att man såg ut som en filmstjärna, men det hade gått på 400 till!!



Resultat (ögonen syns dock inte så väl, men alla ungdomsfinnar är borttrollade och läpparna har fått färg)


  


Värdinnan Maria valde en lila ton. Det passade henne superbra!


  


Även hon fick den där baby-fina huden med mirakelpulvret Skrattande


Tidigare idag har jag och foten min varit på massage. Ända sen jag blev av med gipset har foten fått lite specialbehandlig. Idag fick den något som kallades sked!!?? Vet inte vad det var riktigt men det fick fart på fossingen. Lite laser följt av massage med linement gjorde susen. Foten blev varm men nu är den rätt mör!

Axlar och nacke behövde verkligen mjukas upp. Jag har spännt mig onödigt mycket senaste tiden, speciellt när jag tävlade i lördags, ha ha!


Åh, jag höll på att glömma!! I söndags, på väg hem från Silverhallen, körde vi förbi mitt gamla hus i Bollasjö. Jag kunde inte låta bli även om det gör ont i hjärtat att se det.... jag har saknat det huset och stallet varje dag sen vi sålde det hösten år 2003.

Nu i Oktober i år är det faktiskt hela 10 år sen vi köpte det.... Tiden går så fort!



De nya ägarna har byggt ut huset


  


Så här såg det ut när jag ägde det


  


Stallet nu


  


och på "min" tid


  


Nä hä, dax för lite skönhetssömn.... Flört






 
 
Ingen bild

Ann-Sofie

15 oktober 2009 01:15

hmm funderar på vart det där huset ligger? Jag rider ju mkt där :O Varför flyttade ni därifrån?

 
Caroline

Caroline

15 oktober 2009 09:26

Jättefin bild!!! Det är alltid kul med smink tycker jag =)

http://superselma.bloggsida.se

 
Aramis

Aramis

15 oktober 2009 21:01

Åhh så fina ni blev! Så klart att man ska vara snygg :o) Vilket mysigt hus! Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
tessan

tessan

15 oktober 2009 22:35

Sitter och försöker få bukt på ditt älskade program, Lb:3..
Fan vad knepig den är! Fatta inte meningen med den där volten i galoppen som sedan ska saktas av och sen byta.. Mycket märklig! La:4an är ju kul!

http://roxette

 
Ingen bild

Natalja

15 oktober 2009 23:05

Ann-Sofie: Ja, det är lite svårt att förklara vart huset ligger. Vet ju inte vart ditt stall är heller och från vilket håll du kommer ifrån.
Vi hade inte ekonomi att behålla huset just då, strax därefter separerade även jag och min dåvarande sambo så jag hade inte haft möjlighet att behålla huset... hur jag än hade gjort : (

Caroline: Tack tack! Ja visst är det! Speciellt att testa något nytt. Kram kram

Aramis: Tack ska du ha! Huset var mysigt och stallet också. Enda nakdelen var att vi inte hade någon mark till. Bara en liten plätt bakom stallet, så jag fick låna mark av grannen till bete. Kram kram

Tessan: Åh, LB:3an är ju dunderrolig. Avsaktningarna i galopp är en bra förberedelse till Msv där det ingår enkla byten ; ) LA:4an är också trevlig. Jag tänkte börja titta på LA:6 istället.... så jag kan det när jag ska rida det (om ca 7-8 år)

 
Ingen bild

Ann-Sofie

16 oktober 2009 00:21

Jag bor i kvarnagården, men jag rider inte hästarna hemma. Rider en hingst i spjutsbygd/bredabäck nu. Hade tarragona där innan. Men nu har jag inte henne kvar. Jag rider genom skogen så kommer jag ut i bollasjö :P hahahaha måste hålla koll nästa gång. Nu har jag ju sett bilder :D

 
Ingen bild

Ann-Sofie

16 oktober 2009 00:29

tråkigt förresten att du inte kunde behålla huset! :(

 
ylle

ylle

16 oktober 2009 06:07

Vilken makeover, av både kvinnor och hus! Huset måste ha byggts ut till minst dubbla storleken?
Ja, man har sina fotrötter där man har bott och trivts, är det inte litet självplågerianlag man anar där när Du nu måste åka förbi och kika?
Ni blev SÅ snygga i sminket! Men dyrt är det.

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Natalja

16 oktober 2009 23:03

Ann-Sofie: Ja ha, är det i ett rätt så nybygt stall i Bredabäck? ligger det på vänster sida efter en uppförsbacke när man kommer från Spjutsbygd?
"mitt" hus ligger i en korsning bland ett par andra hus. Tror det bor en nordsvensk och kanske en travare där nu.

Ylle: Huset har växt en hel del.
Jo, det är verkligen självplågeri. Har bara kört förbi det en gång innan efter försäljningen. Nu är det inte lika hjärtskärande, det var värre första åren... men en vacker dag ska jag ha ett eget stall igen!!

 
Ingen bild

Ann-Sofie

16 oktober 2009 23:14

Nej, stall tjugoett heter det :D Jag hittade huset idag! :D Kände igen det direkt när jag såg det eftersom jag fick se bilderna! :)

 
Ingen bild

Natalja

17 oktober 2009 00:11

Aha! Stall tjugoett vet jag vart det ligger!
Min kompis häst, Apocalypse, är född där : )

Visst var huset fint!? Å det är så underbart fina ridvägar där, synd bara att dom förstört alla grusvägar och lagt på någon låssas-asfalt!

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

17 oktober 2009 02:22

Jaså? Vad är det för häst då? :)

Huset var jätte fint, mysigt där vid. Där skulle man ha bott! Ja jag hatar sån där äcklig asfalt. :(

http://heavenisaplacenearby.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards