Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Tusen Tack!

Av Natalja - 15 oktober 2009 22:24

Hösten är här på allvar! Det kom till och med snö idag Skrikandes

Kallt, blåsigt och väldigt blött kan man summera kvällens väder i.


Jag började med att gå ut för att hämta min gamle häst men det verkar som om någon ,under de senaste dagarna, STULIT min ganska långsamma, stela och lite smått tråkiga häst och istället lämnat en yster halvblodsvalack som GALOPPERADE i  hagen med svansen i vädret.

Med lätta språng tog den sig lätt från punkt A till B.

Jag fångade denna vackra Pålle och ställde honom i min box.

Skönt att all min utrustning, sadel och träns passade honom.

På med en massa reflexer så vi syns ordentligt, sen skrittade vi iväg.


Den här nya hästen har inga stela framben eller en öm rygg. Den är pigg och lite fjantig. Hoppar till och skyggar för vägskyltar, men inte på ett sånt där jobbigt sätt, utan mer lite småcharmigt.

Fick korta tyglarna ganska snabbt för det gick undan redan i skritten.

När jag sen bad om trav, gick han lätt över i trav med mjuka fina steg. Han låg på lite och jag red honom lite framåt för att jag inte bara skulle sitta och hålla. Halvhalter brukar hjälpa till när de har lite för bråttom, och det gjorde det även på denna.


Kom förbi fotbollsplanen och fattade höger galopp! Oj va fin den var, trots att han var aningens spänd.

Ja, det hann bli 2 tvärstopp innan vi passerat hela fotbollsplanen.

I skogen sen fortsatte jag att galoppera en bit till, sen blev det trav sista biten.

Den här häste var RIKTIGT trevlig Kyss Rörde sig bra och hade ett trevligt temperament, trots att han just idag var lite väl livlig! Så jag säger väl Tusen Tack till dig som har bytt häst med mig. Slit honom med hälsan Flört


Min nya häst blev inte ens svett av ridturen. Antingen var det FÖR kallt eller så stressade han inte upp sig helt enkelt. Ställde honom i gången medans jag städade och bytte till nya lakan.


  


Pratade lite med den brune och han verkade väldigt nöjd med dagen!


  


Han har en sån pigg uppsyn idag.


     


Tycker att det börjar bli kyligt på riktigt nu, så jag hängde in det fleecefodrade regntäcket och hämtade det tjocka utetäcket. Även ylletäcket byttes mot ett termotäcke.


Pussade hästarna go natt när jag kvällsfodrade.

Det ska bli spännande att jobba vidare med den här "nya" hästen och se hur långt man kan komma... innan nästa svacka!




 
 
ylle

ylle

16 oktober 2009 06:08

DEN DÄR hästen måste Du behålla!!!!!!!!! Grattis!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ulla

16 oktober 2009 11:46

Tänk om Latin kunde vara så pigg nån gång...;-)

 
Aramis

Aramis

16 oktober 2009 12:34

Åhhh du - nu har du verkligen fått tag på en riktigt fin häst! Behåll den :o) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

16 oktober 2009 23:07

Ylle: Jag ska göra vad jag kan för att få denna kuse att stanna : )

Ulla: Tycker att denna nya häst är märkligt lik Latin på många sätt.... fast pigg som en kalv på grönbete!

Aramis: Ja, jag undrar vem som har varit och nallat min gamle! Är SÅ glad för den nye så jag är enbart tacksam för denna "bytes-handel" Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards