Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Träning för Helena

Av Natalja - 1 november 2009 22:12

Idag sov jag huuuuur länge som helst! Skönt att för en gång skull få litet sovmorgon för en gång skull. Efter en sen frukost gjorde jag mig iordning för stallet. Tog med mig släpet och körde mot jämjö.

Jag var lite sen så det fick gå med vindens fart! Lastade bilen med träns och sånt. Lindade benen och slängde på sadel + ylletäcke. Lastade Latinen och körde mot stan. Ibland blir det många turer på en och samma dag.

Anlände till klubben på tok för sent men jag hann ändå rida fram en stund!! Tur för mig Glad

Jag hade "fusk-snöret" med mig och började rida med det väldigt löst.

efter hand blev det kortade och Helena fick ibland säga till mig när jag hade kortat upp den för mycket.

Det är inte lätt att hålla reda på så många remmar.

Latin var pigg och väldigt mjuk redan från början så Helena fick tänka om! Hon tyckte att han såg ädel ut i sin korta ljusare päls!


Det blev ett pass idag där jag fick jobba mycket på att aktivera bakbenen och få ihop min långa häst.

Öppna och skänkelvikningar följt av förvänd sluta och mycket galopp.

Fick minska galoppen och vara noga med att placera rumpan rätt. I höger varv vill han sladda med rumpan och i vänster faller den in. Han har ju bytt och stökat en del i vänstergaloppen och visst skuttade han en del även idag med oftast var det mitt fel och då gick det ju att åtgärda enkelt.

En volt fick vi till så pass bra att Helena sa att det var en arbetspiruett! Det ni Förvånad


Hon är hård och är på en hela tiden. Förra gången tog det mig ett par dagar att smälta träningen och inse vad hon ville ha fram. Idag kom det redan innan träningen var slut. Hon skällde och tillrättavisade oss efter noter i 40 minuter, sen fick vi så mycket beröm de sista 5 minutrarna så jag nästan blev lite mallig Skäms

-"Fortsätt så här så har du snart en riktigt fin trav i din häst"! sa Helena

Han tappade inte takten en enda gång idag och jag tycker nog att han var väl framme för skänklarna större delen av passet.

Fågan var bara, vem av oss var tröttast?


Roger var med och filmade.

Han har laddat upp tre korta filmbitar än så länge (bor man på landet tar det hundra år per film ca)

Det är ingen "fin" ridning utan det hela går ut på att få ihop och igång bakbenen.

Och JA, jag ska ställa upp i "Smack VM"!









Han blev så pass loss i hela kroppen idag och frustade en hel del. I slutet var han som en geleråtta!!

 
 
Aramis

Aramis

2 november 2009 21:03

ÅÅHHHHH VAD SNYGGA NI ÄR!!!! Latin ser ut som en dröm och går som en dröm!!! Jätteroligt att se honom så fin!!! Kram kram och grattis till en enastående träning! Välkommen till oss :)

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

2 november 2009 22:57

Åh tack snälla du! Ska hälsa Dröm-Latin det : )
Ses snart!! Kram kram

 
ylle

ylle

3 november 2009 06:14

Håller med föregående talare....

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Jessica

Jessica

3 november 2009 14:37

Vad fin han ser ut! Han ser verkligen loss och alert ut!! Kul!!

Kram kram

http://dromdansaren.blogg.se

 
Ingen bild

Natalja

3 november 2009 23:22

Ylle: Tack Snälla!

Jessica: Ja, nog är det lite skillnad på honom (eller ska jag säga oss kanske?) Å bättre ska det bli, hoppas jag : )
kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards