Direktlänk till inlägg 5 december 2009

Så kan det gå!

Av Natalja - 5 december 2009 21:53

Visst är det toppen att lyckas få träningstid i ridhuset när vädret är som värst! Blött och kallt *burr*


Det var mörkt när jag lastade Latin och körde mot stan.

Han hade sina nya fina lindor från Ullared men inte det schabraket som jag hade i tankarna när jag köpte dom. Som som vanligt tror mitt färgsinne att det är EXAKT samma färg, men när jag sen kommer hem och jämför så är det inte ens i närheten   

Jag tog istället det bruna schabraket som även det kommer från Ullared.


Idag var jag ute i god tid och hann värma upp i 20 minuter. Latin kändes fin och mjuk. Ja, otroligt nog kändes allt toppenbra från steg 1!

I början av träningspasset fick vi hålla oss på 20 meters volten och jobba på att korta yttersidan och bara ställa i nacken, inte böja halsen. Det hade jag svårt för men när det väl funkade, fick jag igenom böjningen i bålen och inte i halsen (som det ska vara med andra ord) Fick visserligen passa rumpan så den inte ramlade inåt.


Helena tyckte han var jättefin. Hon sa att han var mycket bättre igång bak men behöver bli mer rörlig fram. Där är han fortfarande lite kort och oelastisk.

Galoppen sen var ännu bättre och det var inte ens jobbigt att sitta ner, varken i trav eller galopp!!


Innan tiden var ute, fick rida igenom programmen.

LB:2 skippade vi för den kan jag ju utan och innantill.

Började med LA:4 och det sket sig redan i galoppfattningen. Vet inte vad som händer i min hjärna, kortslutning eller något liknande verkar det vara.

Jag KAN INTE RIDA PROGRAM!

Kan väl inte skryta med att jag kan rida annars heller.....  men hur bra det än har funkat innan,,,, så funkar det inte i ett program.

Jag rätar ut armarna, spänner benen, stutsar ur sadeln samtidigt som jag inte kan driva eller samla!! ILLA! Påminner mest om en fågelskrämma!

Inte konstigt att jag inte kan prestera bra på tävling när jag inte ens kan rida igenom programmet för min tränare!?!?!?


Jag beskriver LA:4n bäst genom att skriva Bedrövligt!

Helena försökte lägga fram det lite fint att vi kanske inte skulle hoppas för mycker i LAn, än mindre i LA:6an... för vi var inte riktigt på den samlingsnivån än. Hon anar inte hur rätt hon har!

Frågan är om vi rent tävlingsmässigt är redo för en LB ens   


När vi tragglat oss igenom LA:4n och vi fått göra om en del delar, så gick vi vidare på LA:6an. Det programmet flöt på lite bättre. Jag släppte iväg honom lite för mycket ibland men över lag höll vi oss "på mattan"


Som avslutning fick jag trava på volten igen, just för att hitta tillbaka till det som faktiskt var bra (Det är min gissning i alla fall)

Jag blev ju aningens irriterad på mig själv för att jag bara Vimsar omkring i programmet och inte gör det jag ska   


(Kanske kan det hända att det någon gång under våren 2014 kommer upp en film på eländet!)


Nu ska jag försöka komma underfund med hur jag ska lyckas RIDA på tävlingen i morgon och inte bara åka med i ett undertempo och få ett protokoll med 34 %

Jag ska nog plugga programmen också, för jag fick hjärnsläpp ett par gånger idag.

Trodde LA:4an satt men nej, inte när det börjar strula.... för då fungerar ingenting.


Åååååh....  varför har jag så svårt för att rida program!!??   



I morgon är det:


JAG


glad latin  


MALIN


Malin o nelson  


och FIA


Fia  


som ska in och nosa på LA:6


(bilder från klubbtävlingen i April)


Undra vem av oss som svimmar FÖRST!?



 
 
Ingen bild

Malin

6 december 2009 17:10

Jag lyckades rida igenom hela programmet utan att varken svimma eller rida fel, tycker det borde ge minst 10 extra poäng =) hihi

 
Aramis

Aramis

6 december 2009 21:13

Ser verkligen fram emot en tävlingsrapport :o) Och lite film snart vore kul :) Kramkram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

6 december 2009 22:14

Malin: Det borde ABSOLUT ge minst 10 poäng extra! Hur gick det för er? Vågar du avslöja dina procent i LA:6an?

Aramis: Tävlingsrapporten är klar! Filmerna på G! å snart är det jul ; ) kram kram

 
Ingen bild

Malin

7 december 2009 15:38

Det gick faktiskt överförväntan, enkla byterna gick dock åt skogen, valde o ha dom som felridning o gjorde om dom igen o då blev dom betydligt bättre sedan var han lite trött o la sej emot min innerskänkel istället för att gå undan o upp för den men vi skramlade ihop 61,16% så jag är mer än nöjd =) Får nog bli lite mer fokus på detta program i vår (=

 
Ingen bild

Natalja

7 december 2009 21:46

61 % är ju KANON!
Klart ni ska satsa på LA:6 i vår!!
Han blir bara finare och bättre för varje gång jag ser honom, din Ren-Nelson : )

 
Ingen bild

Malin

9 december 2009 15:33

Tackar =)
Ja nu har jag väl ingen ursäkt att slippa undan detta programmet längre, visserligen var det mycket trevligare o rida än LA:4 så nu blir det o öva styrketräning med lilla Nässlan så han kan skutta runt samlat innanför staketet ist :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards