Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Tävlingsrapport!

Av Natalja - 6 december 2009 20:35

Jo då... vi överlevde dagen   


Åkte i god tid till stallet, packade ut sakerna i bilen och flätade Latin lite snabbt. När det är klubbtävling vet man aldrig hur lång tid det kan ta, så det är lika bäst att vara där tidigt så man inte plötsligt ska in eller så...


Latin var väldigt tjock i benen. Han har nog haft cirkulationspumpen avstängd i natt. Jag hade kunnat underlätta för hans korta ben och haft han lindad i natt men så långt tänkte inte jag.

Lastade ut lille djuret och gick med honom i 10-15 minuter.

Sen satt jag upp och skrittade ytterligare 20 minuter så när vi till slut gick in i ridhuset för att värma upp, var benen smala och fina igen.


Jag fortsatte att skritta ganska mycket, sen gick jag direkt på galoppen. Det var en sån dag idag... Vi var båda lite möra efter gårdagen.

Han var framåt och ganska mjuk redan från början. Lite seg i reaktionerna (men det var jag också) Försökte rida så bra jag kunde med fjärilar i magen och vatten i knäna!  Han ville inte riktigt gå fram för skänklarna i traven så jag fick ryta till på honom en gång och böja igenom honom ordentligt. Efter lite sidohopp och några grymt så blev han mycket lättare och jag kunde trava på framåt, dock i lättridning. 


Å vips var det vår tur att rida LB:2. Tog ett djupt andetag och så sen satte vi igång. Till min förvåning gick han kanon! Han lyssnade på sin gamle matte och tog till och med tag i travökningarna. Jag blev helt paff,  ha ha! Det hade jag inte väntat mig!

Protokollet bestod av 6 och 7 or rätt igenom och summan slutade på 64, 67 % och en Gul Rosett!


Fick bland annat en 7a på den andra volten och 7or på både gångarter och ryttarens sits   


Jag lullade omkring i ett lyckorus tills det var dax att rida LA:4.

Kände bara på honom ett par varv innan jag red in, han var väl uppvärmd och jag ville inte trötta ut oss.

Han kändes ok även i denna klassen men jag var lite mer ofokuserad och han var också lite okonsentrerad. På det här protokollet fick vi både en 4a och en del 7 or! Bakdelsvändningarna var sämst! Han bara skruvade och blev öppen i formen.

Summan blev 59, 03 %, en hel procent sämre än förra gången.

Men men, jag var ändå nöjd med ritten för det som inte funkade igår, gick mycket bättre idag.


Sist men ABSOLUT inte minst kom vi fram till LA:6!

Eftersom detta bara var en programridning, så valde jag att rida med spöet.

Jag var rätt slut i kroppen, min rygg tackade för sig och sa att den minsann hade jobbat klart för idag. Benen var med på att rida ett program till och Latin han var helt klart på G! Han visste inte vad som väntade.... he he


Jag fattade galopp och red upp på medellinjen, den var (i mina ögon) samlad och bärig. På pappret står det 5, Dubbla spår ojämn framridning...

Hoppsan!

6a på öppnan och 5 på slutan

Fick en 6a på mellantraven med kommentaren BRA TAKT!! Dom orden gör mig alltid lite extra glad!

sen en 5a på vänster öppna och 6a på vänsterslutan.

7a på galoppfattningen och 6a på den förvända.

Sen skulle vi göra 2 enkla byten, men då tyckte Latin att jag gjorde något tokigt. Han ryckte först tygeln ur handen, sen skuttade han lite, hotade att resa sig, men jag släppte tygeln och då blir det bara skutt.

Fick honom att sluta hoppa och fattade galopp igen. Olydnaden gav en tvåa på det första enkla bytet och en 5 på andra.


Resten av programmet bestod av 6or och 7or! Räknade ihop alla siffrorna och fick det till 243 poäng, 56,51 %

Helt ok med tanke på klass och förutsättningar!


Extra kul var det att träffa "enarmade banditen" Christina och lilla Tilly!

Världens bästa hejjarklack!!!


Dagens snyggaste ekipage var ju helt klart "jul-pyntade" Malin och Nelson.

(Bilden lånade jag från KLRKs sida)


  



och här finns dagens RESULTAT




 
 
Ingen bild

Izza

8 december 2009 16:18

=) Weii bra jobbat!!

 
Ingen bild

Natalja

9 december 2009 21:41

Taaaaaaaack Izza!!! : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards