Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Snökaos!

Av Natalja - 15 december 2009 22:52

Nä... det är fel ord att använda här i Blekinge.

Kallt snöblask som blåser vågrätt är en bättre beskrivning på hur vintern är här i söder.

Och som vanligt när jag planerar en vilodag.... så får jag en extra på köpet.

Jag varken hade lust eller ork att trixa i broddarna för att ge mig ut i detta pisse-väder! Latin såg inte särskilt lessen ut när han fick stanna i boxen.


Kom hem tidigt och hann med lite andra nyttiga inomhusaktiviteter som tvätt och disk. Inte kuligt men nödvändigt.


Hade tänkt att ÄNTLIGEN bjuda på två filmer från Skåne.... får se om dom hinner tugga klart innan årsskiftet.

Youtube har "bara" försökt ladda upp en av filmerna sen kl 20   å än återstår det lite mer än en timma..... *suck*




OBS! Om ni ser en film här ovan. SNÄLLA stäng av ljudet så ni INTE hör mig   

(det är alltså inte jag som rider utan jag håller i videokameran... )


Här under kommer ni förhoppningsvis så småningom se superduktiga Liv och hennes underbar Aramis.





 
 
ylle

ylle

16 december 2009 08:06

Så pigg och fräsch Latin ser ut! Men Natalja, bara för att Du skriver att man INTE får sätta på ljudet så GÖR man ju det... *fniss*

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Therre

Therre

16 december 2009 20:37

Gud vad fin Latin var! Rörde sig super fint :) Nu vill jag se film när du rider också :)
Kul att du även lagt ut en film på Liv och Aramis, kul att se dem in action också.

http://therre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

16 december 2009 22:22

Ylle: Ååååh, du menar att om jag inte skrivit något så hade ingen hört mig!! Typiskt, ha ha... tyvärr är det väl så jag låter... bara att acceptera sanningen!
Visst är Latin fin! Jari rider honom precis rätt!! Å som jag säger på filmen... nu ska bara jag lära mig rida honom så också. Tror faktiskt att jag kommit en bit, även om det bara är en liten bit ; )

Therre: Håller med!! Har aaaaalrig sett Latin röra sig så *love* Otroligt roligt att se att han kan, nu är det bara jag som ska lära mig också.
Hu... jag rida! Har du inte sett de andra filmerna när jag skumpar runt ; )

Klart att Liv och Aramis ska vara med och förgylla min Blogg : )

 
Aramis

Aramis

17 december 2009 00:03

Åhhh så snygg Latinen är!!! Ser så harmonisk och fin ut! Aramis ser mest ut som ett långt släptåg, hi hi! Men så kuuuuul att filmerna nu är uppe :) Wihiiiiii! Och tack snälla för ditt SUUUUUUUUUUUUUUUUPERfina och snälla beröm!!! Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Martina

17 december 2009 13:42

Ha ha jag håller med Ylle... du skulle låtit bli att skriva om ljudet. Men som du sa man gillar väl aldrig sin egen röst :) Va fin Latin va på filmen, jätte kul att se. Nu vet du att han kan och du har ju fått ett bra mål nu då ju :) Kram på er!

 
Ingen bild

Natalja

18 december 2009 23:15

Aramis: Jaa, han är faktiskt fin där min lille häst!!! men inte ser väl din vackra grå ut som ett långt släptåg.
Han har utstrålning så det syns ända till Blekinge : )
Kram kram

Martina: Pinsamt! Nu har snart alla hört min gräsliga stämma! Att ni inte lyder när jag skriver att ni inte får lyssna ; ) ha ha! äh, jag får skylla mig själv när jag bräker så. Ja nu vet jag verkligen vad vi ska jobba på, jag i alla fall. Latin har tagit ett stort steg framåt redan.
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards