Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

På promenad

Av Natalja - 12 januari 2010 22:19

Vips var minusgraderna borta och slaket kommer krypande.

Jag trodde i min enfald att det räckte att bara ta underställ och ridbyxor på benen, men när jag gick ut med vovvarna upptäckte jag att det gjorde det inte alls. Vinden är fortfarande isande kall *burr*

På med termobrallorna och iväg till stallet.

Gjorde klar boxen och maten innan hästarna plockades in. Alla var lugna och snälla idag, inga småskutt!


Snön har bytt form och är väldigt hård just nu, vindpinad förmodligen. Å eftersom det är + 2 grader tänkte jag att det blir bara klampar om man försöker rida i djupsnön.


Istället tog vi en halvtimmas skrittrunda ihop med Malin o Bella.

Hi hi, Bella och hann sökte tröst hos varandra när snömonstrerna skrämdes.

Ja det blev helt enkelt en promenad med Snorkfröken och Filifjonkan!


  


Å jag kan säga att det var tur att jag hade så mycket kläder på mig, annars hade jag garanterat frysit ihjäl!! Latin verkade tycka om skrittrundan. Skönt att bara få sträcka på benen och få lite cirkulation i kroppen utan att behöva bli trött!


I morgon är det dax för nya dojjor, då får han vila helt.

Jag ska fundera ut ett sätt att träna upp Latins stela bakben.

När jag stretchade honom efter ridpasset igår, var det väldigt svårt att knöla ihop bakbenen upp under honom.

För höra med Hovis vad han känner, han har ju böjt de där vita bakbenen nu ett antal gånger. Han kan känna av hur smidighets-statusen är   

Bara han inte kollar min, den är lika med 0 just nu. Jag känner mig som en...


  


å inte blir det bättre i termobrallor och tjockjacka!!

Det är jag och isberget som Titanic körde på... vi är lika smidiga!



  









 
 
Ingen bild

Izza

13 januari 2010 11:16

Prova att förlägga ett antal av era promenader över lite lätt upphöjda bommar, hjälper nog pojken med smidigheten i benen. Dressyrryttare som jag är är jag tyvärr livrädd för allt vad bommar heter, men har fått lära mig och blivit överbevisad i ämnet bommar.. Så ja det fungerar, biter i hop och styr över dem lite då och då ( borde nog ske oftare). Hoppas de kan hjälpa er med!

 
Aramis

Aramis

13 januari 2010 15:34

Den bilden är ju så bedårande gullig :) Har också använt den i något inlägg - en bild säger mer än tusen ord :) Härligt med en skrittrunda. Åhhh nu börjar jag blir riktigt ridsugen!!! På måndag vevar jag igång igen *LOOOVE* kan bara hålla med föregående talare, bomarbete är kalasgympa :) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

14 januari 2010 14:30

hihi, +2 låter som rena rama sommarvärmen! Här är det -15-20 grader varje dag! Börjar bli trött på att inte kunna gå ut med lilla Tyra!

Tack för grattishälsningen! =)

Kramar

http://dromdansaren.blogg.se

 
Ingen bild

Natalja

14 januari 2010 23:22

Izza: Tack för bom-tipset! Det ska vi genast ta å lägga in i träningen. Latin är ju fd hopphäst så han gillar bommar ; )

Aramis: Åh, hur står du uuuuut!?
Jag hade blivit yxtokig av så lång vintervila, ha ha! kram kram

Jessica: Oj, NI har verkligen vinter!! Så länge det blåser så är det ingen sommarvärme, då föredrar jag nästan -10 grader!!
kram kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards