Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Rund som en boll

Av Natalja - 8 mars 2010 21:51

Då var det en ny vecka.... igen!

Otroligt va tiden går fort, jag hinner inte med   


För att inte vara ute i sista sekund så har jag idag anmält mig till två tävlingar, REGIONALA!! Jag blir nästan liten nervös bara av tanken.

Den första är i Kalmar den 28 Mars och den andra är hemma i Karlskrona den 3 April. Vi börjar alltså med MSV debuten   och första omgången i Div I.

Det är hög tid att plugga in programmet. Å ska jag vara helt ärlig (och det ska man ju vara, det har min mamma lärt mig) så tror jag faktiskt att vi överlever, visserligen med risk att komma sist. Men det är ju trots allt det gamla LA:5 programmet och det har vi ridit ett par gånger. Dessutom har dom ändrat lite i det så det är till och med lättare nu!!

Jag kommer bara att rida en klass, tycker det räcker att hålla ETT sådant här krångligt program i huvudet och då minskar jag även risken att någon av oss inte orkar.


I Karlskrona kommer jag att rida LA:6 och inte varken LB:2 eller LA:4. Helena, min tränare tycker att LA:4 är krångligare för oss än LA:6 så vi kör på den högre klassen. SPÄNNANDE eller hur   


Vädret ikväll var lite oridvänligt som jag hade väntat mig. Latin och hans kompisar var inne när jag kom till stallet så jag la på BoT värmaren under termotäcket och den starkare nackmagneten medans jag packade hö och bar vatten. Sen ställde jag honom i gången och masserade igenom hals, nacke och bog. Han var väldigt spänd i hela halsen, speciellt på höger sida. Antingen har han busat med Ture i hagen eller så är det lite spänning och träningsvärk från igår. Jag känner ju faktiskt av gårdagen i benen, ha ha. Det är ILLA!! Ännu ett bevis att det inte går att klara sig helt utan ridhus hur gärna man än vill!

Han visade vart jag skulle ta lite extra och till slut stod han och halvsov med hängande underläpp.


  


När halsen mjuknat hämtade jag en filt och träns i sadelkammaren. Klättrade upp på Latin barbacka och skrittade iväg. OJ, han var rund som en tunna!!

Det var som att sitta på en Ardenner!! Härligt, han som brukar vara så tunn om vintrarna. Så här rund och fin har han nog inte varit att sitta på sen han var unghäst, ja det var väl ca 10 år sen. Då måste vi ju göra något rätt i alla fall   


Vi skrittade nog ca 20 minuter, han var lite tittig men höll sig lugn, Tur det för man kasar lätt av en tunna, hi hi

Sen fick han snällt vänta i stallgången lite till medans jag mockade. Inte honom emot, han stod och sov. Det var först när Bella bankade i väggen (för hon tyckte att det var tid för kvällsmat) som han vaknade till.


 
 
tessan

tessan

9 mars 2010 20:20

Vet du hur dags än?? Du måste skicka till mej när du vet hur dags!!!! jag måste komma och titta!

http://roxette

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

9 mars 2010 21:00

Åhh han har det lyxigt som får så fin massage av matte :o) Mina små får hålla till godo med B o T :) Så trevligt att han är så rund och go nu - precis så som en dressyrhäst ska vara :) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

9 mars 2010 23:10

Tessan: Jag lovar att meddela dig tiderna!

Aramis: Rund och Go var det ja, gäller det dressyr-ryttarna också ; p
kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards