Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Dressyrträning med Rallyinslag

Av Natalja - 5 maj 2010 22:29

Pust och stön... Vilket träningspass det blev idag.

Latin har nog hällt lim eller något annat segflytande i sina leder och hade nog helst stått still idag.

Jag tog i så jag fick huvudvärk   

Hade jag bara gett djuret långa tyglar så hade han säkerligen rört sig mer frivilligt framåt men så kan man ju inte rida en häst som om 3 veckor ska gå sin tredje MSV!

Utan några märkliga metoder fick jag honom till slut framför skänkeln och detta tack vare min hemma tränare. Jag ville inte ha de långa sporrarna med trissor idag. Tyckte han kunde jobba ändå, dock tror jag att det var jag som fick jobba mest. Angelika hade många bra idéer och tankar hur man väcker liv i den kortbente halvblodsvalacken.


Det är inte lätt att rida framåt samtidigt som man ska bromsa upp energin och samla den i en hästkropp. Galoppen gick ganska smärtfritt men traven... oj oj. Så fort jag satte mig ner eller gjorde en övergång från galopp, tyckte Latin att det skulle vara stopp! Då fick jag skjussa iväg honom i galopp, ja lite rallyridning!

Samla upp igen och nytt försök.

Till slut när vi båda var blöta av svett, bjöd han på bra framåt utan att slänga i handbromsen i varje kurva och sväng.


Avslutade passet som jag började, en skritt runt ängarna.


  

 
 
ylle

ylle

6 maj 2010 14:53

Natalja, Du kämpar o kämpar så svetten rinner, även på mig när jag läser.. men det är tur att det mellan varven kan kännas helt rätt! Trägen vinner...

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

6 maj 2010 21:51

Jag är säker på att allt lossnar pang bom en dag! Och då går ni in och briljerar som attan i msv. Det är skönt att ha en tränare som kastar ett getöga då och då. Kram kram och hoppas på bättre flyt nästa pass!

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

6 maj 2010 23:13

Ylle: Du anar inte hur många gånger jag får höra att jag borde byta häst! Och jag har varit på väg... men nu finns det inget som skulle få mig att ge upp. Inte nu när vi kommit så här långt : )

Aramis: Jag hoppas verkligen att du har rätt min Vän! Tack vare att han har varit så fin i vinter så vet jag att han kan och jag har något att sträva efter hela tiden. Tack snälla! Kram kram

 
ylle

ylle

7 maj 2010 19:19

Klart att Du inte ska byta häst!!! Med Din envishet och energi och känsla för Latinens olika dagsform så blir det hur bra som helst! Och tänk bara när ni ska körtävla!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards