Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

KvällsRitt

Av Natalja - 10 maj 2010 22:32

För att undvika träningsvärk från gårdagens dubbelpass, gav vi oss ut på en vild runda i kvällssolen. Har efter alla dess år kommit fram till att Latin mår bäst av att röra på sig.

Han var seg som kol till en början men rörde sig bra och försökte göra det hans matte bad om. Jag fick själv träningsvärk i vaderna efter lördagens ritt i hoppsadeln... så självklart tog jag hoppsadeln även idag   


Vi skrittade länge och väl innan traven. Han blev lätt framtung och lite stark i munnen. Jag fick kämpa på rätt så bra för att hålla honom aktiv bak och inte förbli hängandes i bettet. En gång tyckte han att jag var jobbig och svarade med att skutta till en gång, men sen blev det inte mer... så det var nog inte så farligt trots allt   


Vi hade gott om tid att titta på omgivningarna och jag kan bara konstatera att vi är ganska bortskämda med uuuuunderbara ridvägar   


Stora ytor med åkrar ger ett öppet landskap.


  


Havsutsikt ger en lyxig känsla.


  

Kvällssolen är fantastikt!!


  


Havsutsikt OCH bokskog... kan det bli bättre?


  


Visst blir man glad av den nya gröna kulören i skogen!


  


Ridhus i alla ära men ett ridpass längst stigen i bokskogen slår allt!!

Efter ca halva rundan började Latin gå som han gjorde igår på träningen.

Jag kunde samla och jag kunde länga. Härligt!! Sista traven tyckte jag till och med kändes riktigt, riktigt superbra   Han länger verkligen på de korta bruna benen och han varken tappar takten eller faller över i galopp. Nje, det är säkert ingen vacker syn men någonstans måste vi ju börja   


Han fick många klappar och snälla ord innan jag nattade honom ikväll.

Han är en fantastisk häst   


Har tjuvkikat lite på filmen från igår... oj oj, jag känner knappt igen oss     

Lovar att visa den så fort den är uppladdad (än så länge har den inte ens lämnat kameran   )


 
 
CJE

CJE

11 maj 2010 22:17

Finns inget härligare än att få komma ut i naturen och bara andas in våren! Man växer inombords. Härliga bilder :-)

http://ekbladet.bloggplatsen.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

12 maj 2010 00:01

Vackert vackert :o) Jag kan knappt vääänta till jag får se filmen :o) Ska bli sååå spännande! Kram kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Emily

Emily

12 maj 2010 18:56

så härligt! Jag har bara gran gran gran känns det som. :/ nä riktigt så illa är det väl kanske inte. men inge fin bokskog, inge fin havsutsikt, och dåligt med mång HA åkrar! Tycker mkt bättre om "landet" än skogen... :/

http://emiiily.blogspot.com

 
Ingen bild

Natalja

14 maj 2010 12:33

CJE: Visst är det!! Jag är så glad över alla våra fina ridvägar.

Aramis: Blekinge ÄR vackert! Filmen kom till slut!
Bättre sent än aldrig ; ) Kram kram

Emily: Gran är också trevligt men i lagom mängd ; )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards