Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

GrillFest

Av Natalja - 7 juni 2010 22:57

Nu är alla finaler avklarade och självklart måste KLRK:s alla dressyrryttare med tillhörande suporterklubb, hästskötare och mammor fira all framgång.

Vi samlades på klubbens anläggning och tände på den stoooora grillen.


På en stubbe stod de båda pokalerna som de vann i div II, ponny och häst.

Nästa år tar vi en i div I också   


  


Söt vovve (Hilivi tror jag hon hette) fick också vara med.


  


När grillen började bli varm åkte korvarna fram.


 


Det var mycket folk som hade samlats.

Superkul att kunna ha denna sammanhållningen    


 


När vi ätit en hög korv var klättrade ponnylaget upp på klubbens trähäst för lite fotografering.


    


Sen skulle dom ha med ALLA ryttare, men vi "vuxna" vågade inte klättra upp på den lätt framtunga trähästen, nej vi placerade oss istället framför djuret.


  


Här är hela glada gänget, den enda vi saknade var Åsa (som var iväg någongstans och dömde)


"Dressyr- Ett bra miljöval"


  


Sen kom någon på (gissar att det var Diana) att vi skulle se vilket lag som egentligen var bäst och det skulle avgöras i en brännbollsmatch.


Hästlag mot ponnylag


  


Sara gjorde sitt bästa för att få med dressyrtanterna på en uppvärming.

Alla vet ju hur viktigt det är med uppvärmning.


  


Vi började känna oss redo och placerade oss enligt lekens regler.


  


Det gick väl så där för vårt lag   

Alla hamnade vid samma stopp och sen fick hela klungan springa när någon väl fick iväg en boll mer än 3 meter.


  


Ponnylaget däremot hade hela tiden mest flock inne och dom sprang som små terriers så fort bollen lämnade slagträet....


   


Gissa vilka som vann   


 
 
Ingen bild

Malin

8 juni 2010 00:40

Tyckte vi hade en himla trevlig kväll o vi blev ju så många, vi dressyrtanter är verkligen på frammarsch! Heja oss, nästa år tror jag ni div 1:or får sällskap av mej o Christina! Då ska va ha 3 pokaler på stubben x)

 
Ylle

Ylle

8 juni 2010 08:06

Härligt att fira med lagkompisar!!! Ni tar säkert Div 1 nästa år!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sara

8 juni 2010 11:14

Sjukt roligt med uppvärmning. Hoppas att Susses ben fixade till sig....

 
Nina

Nina

8 juni 2010 20:07

Nä men titta, här fanns ju en hel del intressant!
Kul med bloggande!

Mvh/ Nina
(lösenskyddad blogg: namn: Guest lösen: welcome)

http://www.justonepicture.blogg.se

 
Ingen bild

Natalja

8 juni 2010 23:18

Malin: JAAA! Visst var det roligt!
Ska vi göra en repris den 19:e? Då är det grillfest igen för både hopp och dressyrryttare : )
Ni kan ta min plats i Div I nästa år. Jag behöver nog träna lite mer : P

Ylle: Det är tjusningen med lagtävlingar. Man får en härlig gemenskap!

Sara: Ha ha!! Ja det var tur att du tog tag i det : ) Jag tror Suss fejkade en skada för att slippa springa, hi hi
Det skulle jag nog också gjort... jag har träningsvärk *asg*

Nina: Kul att du tittade in! Välkommen tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards