Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

En dag efter...

Av Natalja - 8 juni 2010 22:37

... men nu borde jag väl ändå hinna ifatt!


Igår var det jag som hade utsläppet och vädret så väl inte så tokigt ut där runt kl 06. Det tog inte lång tid innan det började regna och det höll på nästan hela dagen.

Jag trodde nästan att Latin skulle vara stel som en planka och frysa som en kyckling när jag kom till stallet. Men han varken frös eller var stel   

Jag och Latin fick sällskap av damerna Malin och Bella och vi tog en tur till skogen. Båda djuren var oerhört pigga och smidiga. Regnet gjorde dom gott!!

Ja, det var varken kallt eller blåsigt idag så regnet verkar inte ha orsakat något obehag för dom. Eller förresten... regnet gjorde att det fanns många otäcka vattenpölar på vägen. Till och med Latin skuttade eller hoppade åt sidan istället för att dundra rätt igenom.

Vi hade tur, det regnade ingenting på oss, men likväl blev vi hur blöta som helsts. Alla löv och grenar vi passerade var ju blöta av regnet och träden gjorde sitt bästa för att dela med sig av vattnet.


På vägen hem när båda hästarna gick som gummibollar, testade vi att länga traven lite. Å oj va Latin tryckte på   

Visserligen red jag lätt men äntligen börjar han länga lite på sina ben.


  


häng-läpps Latin   


Yes!! Nu är vi framme vid dagens händelse!!

JAG ÄR IFATT!! (ska bara hinna med att svara på alla roliga kommentarer också)


Eftersom söndagens körtävling närmar sig med stormsteg, ville jag ta ett dressyrpass på banan med vagnen utan ve-trän!

Selade Latin och ställde fram vagnen.

Han är så snäll och står så stilla när jag spänner för honom.

Gick med honom upp på banan och började skritta fram.

Han var lite seg till en början, han och Bella har bytt hage idag och hittade naturligtvis mer gräs i den nya hagen. Med magen full av gräs blir man nog aningens dåsig   


Jag började lite smått att trava, la volter, övergångar, tempoväxlingar... ja ALLT man kan tänka sig göra. Till en början var han lite stel och ville inte riktigt böja igenom kroppen. Men sen!! Sen gick han SÅÅÅÅÅÅ bra!! Han var jämn och helt taktmässig. Jag kunde köra serpentiner och volter, fattade galopp som värsta profset. Gjorde halt och ryggade! Nu är vi redo (Latin i alla fall) för att tävla!!



Förresten... någon som vill ha ULL?

Börjar fundera på om mina jyckar verkligen är shäferkorsningar eller får?!?!


Detta borstade jag bort från mina tikar   


  


Å som ni ser.... finns det mer päls kvar.


  


Det ljusa är från Xera och det mörkare från Lexie....


 
 
Ingen bild

Kenny

9 juni 2010 02:00

Bra att du gjorde det där med hundarna innan du kom hit allefall!

 
Sandra

Sandra

9 juni 2010 08:27

TACK!! Jag tycker själv man blir blind.. Har du tid för massage? Det borde jag ha frågat för många månader sedan men man kommer ju inte riktigt till skott! Vad kul att du ska tävla i körning :) Lycka till nu!!

http://www.finpixia.se

 
rackemarie

rackemarie

9 juni 2010 13:09

Verkar vara en mångsidig häst du har. Vad kul att kunna testa olika saker. Tänk att hästarna kan tycka att det är så skönt med regn. Racke fick vi in från hagen igår efter mycket övertalning. SÅÅ gott att äta regnvått gräs!

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

9 juni 2010 21:58

Wiiiiihuuuu :o) Så underbart att han går så bra med vagnen! Ska bli så HIMLA spännande läsa om tävlingen!! Är minst sagt SÄKER på att ni kommer hem med pris!!! Hi hi - Zäta verkar också producera väldigt mycket ull :o) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

9 juni 2010 23:13

Kenny: Ha ha, tyvärr är det inte färdig-fällt på långa vägar så ett och annat hundhår kommer vi lämna kvar i småland ; )

Sandra: Hi hi, ja det är lätt att bli hemmablind på något man ser dagligen. Klart jag kan massera.
Denna helgen är det lite ont om tid men ví kan väl höras nästa vecka! Tack tack, vi ska göra vårt bästa på söndag : )

rackemarie: Ja, Latin är en äkta allroundhäst!
Det är bara hoppningen som har leget under isen det senaste året. Någon gång i sommar ska jag se om jag vågar skutta lite igen.

Aramis: Ja tänk om det blir en rosett! Va roligt det hade varit : ) Så fin som han är just nu finns det en chans/risk i alla fall, ha ha

Vad ska dom ha all ull till?
Å är det inte ullen dom fäller så är det istället den långa sträva pälsen *suck* Det känns som de fäller för jämnan :/

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards