Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

Nu är det hjul igen!

Av Natalja - 10 juni 2010 23:04

Börjar dagens inlägg med att visa att mina doggs är precis som småbarn.

De drar fram så många leksaker dom kan trots att de bara leker med en i taget. Inte plockar dom in efter sig heller...


Igår hade jag precis plockat undan efter dom och dammsugat ett par kilo hår.

Det tog inte många sekunder innan det såg ut så här igen   


  


Ja ja, det är i alla fall bättre än när det såg ut så HÄR en eftermiddag förra året   


Eftersom Roger smiter iväg norrut för att besöka årets bilfest BugRun tidigt i morgon bitti skulle vi ta en kik på vagnen ikväll. Mats på Tidaholmsvagnar har skickat ett par distanser som skulle monteras för att få bort gnissel ljudet. Roger skulle sätta dit dom medans jag mockade och gjorde klar Latin för en körtur. Tyvärr kom jag inte så långt. Hade precis mockat klart när han kommer in och säger att han måste svetsa lite   


Det sitter en mutter i axeln och den har ända från början suttit lite snett så bulten har inte kunnat fästa som den ska där.

Vi har pratat med tillverkaren och fått nya delar men hade inte tänkt att åtgärda det NU, 3 dagar innan tävlingen. Hoppades på att det inte skulle vara någon fara att köra ändå. Nu var bulten i princip LÖS!! Den som sitter på andra sidan som inte är sne, har också lossnat... Inte bra alls. Gissa om jag fick hjärtklappning   


Ja ha, tänk om jag inte kan använda min vagn på söndag   

Å inte blev det någon körning ikväll...

Roger tog med sig delarna och körde iväg, jag sadlade Latin för ett pass på banan. Luften hade gått ur och allt kändes mest piss.

Skrittade upp på banan och tänkte bara rida lite kravlöst med fokus på att sitta ner.


Han var framåt men ganska stel. Red utan både strumpor och skor... nä, jag skojjar bara. Jag red utan sporrar och spö. Hade mina shortchaps på mig och kände mig inte alls som någon dressyrtant idag.


När jag travat fram en stund, la jag upp stigbyglarna. Sen började jag rida lite mer aktivt. Det gick faktiskt bra med tanke på omständigheterna. Han var lite seg och han var ganska långsam i reaktionerna.

Något är lite skevt i honom för vänstergaloppen känns konstig ibland. Någonstans sitter det nog en liten spänning, tyvärr kunde jag inte rida loss honom helt. Han blev mycket bättre efter skänkelvikningar, öppnor, slutor och övergångar till tusen! När jag travade av honom med stigbyglar igen, rörde han sig riktigt bra, dock fortfarande ganska segt...

Men man kan inte få allt   


Roger kom så småningom tillbaka med hjulen och axeln och monterade ihop allt igen. Hoppas hoppas hoppas inte jag får några mer bekymmer, inte innan söndag i alla fall och ABSOLUT inte på söndag   


I morgon tar lillebror Kenny studenten, så då blir det en tur till Småland och min födelseort Värnamo!



 
 
Ylle

Ylle

11 juni 2010 08:50

Kan Du inte träna hundarna att städa efter sig???

Det blir nog bra med vagnen ska Du se! Du har ju fått den fixad nu?

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

11 juni 2010 22:54

Hi hi :o) Vi har en här hemma som är exakt likadan; om ni hittar någon kurs är han en given deltagare :-D Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
rackemarie

rackemarie

12 juni 2010 11:56

Och vår ettåriga Goldentik tuggar i sig mattfransar och drar ut trådar ur ryamattan (suck). Man får hoppas att det växer bort.

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

13 juni 2010 23:13

Ylle: Jag har försökt men som du ser... misslyckats :P

Aramis: Lovar att hojta till om jag hittar någon sån kurs, ha ha Kram kram

rackemarie: Oj! Annars får du hoppas att mattfransarna växer ut igen, hi hi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards