Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Hemma igen!

Av Natalja - 16 augusti 2010 22:57

Vi åkte i Fredags, Jag, Roger och doggelidoggsen.

Latin fick vara kvar hemma hos de andra i stallet.


Resan gick norrut och målet var Fagersta.

Där hälsade vi på Pappa Paavo och Carina.

Trots kort tid hann vi bland annat med att besöka Sala Silvergruva, gå på Herrgårds-loppis och se en slussöppning.

Mer om detta en annan dag   


Jag fick rapport hemifrån. Snälla Malin har tagit med Late Latin på promenad i dagarna två (jag traskade en runda innan jag körde i fredags och gick en sväng så fort jag kommit hem i kväll)


Vet inte om han är trött eller uttråkad   


  


Det är nog den klibbiga värmen som gjorde honom dåsig. Ja vem blir inte påverkad av detta väder?? Luftfuktigheten är så hög den kan bli utan att det regnar!!


Tycker han var stel som attan idag   

Direkt ser han sämre ut. Bogen är helt låst, halsen är stenhård och han böjer knappt benen.

Ska tömköra honom i morgon och se om han kan bli lite mjukare av det.

Men först ska jag sova..... Zzzzzzz

Man blir rätt slut i huvudet av att köra ca 100 mil på en helg.

Min möra rygg mår inge vidare av att sitta i bilen så länge heller, så jag förstår hur stel och öm Latin känner sig nu när han inte rör på sig som vanligt.

Vi är ett klent ekipage   


 
 
Ylle

Ylle

17 augusti 2010 18:33

Ja men alla har sina bra och dåliga dagar, Natalja! Luftfuktigheten kan göra vem som helst stenslö! Man får ju knappt luft!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

17 augusti 2010 23:36

Åhh ni verkar ha haft riktigt trevligt! Hoppas bara att det var en liten formsvacka för Tinisen! Kram

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards