Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

LB:3 x 2

Av Natalja - 10 oktober 2010 22:40

Oj va kul det var att tävla idag!!!

Näää, jag vann inte... men det gör väl inget   


Dagen började i ottan, det var bara 2 grader varmt ute och dimman låt tät. Bella gjordes fin och gick med en lätt toutch av en longerlina in direkt i släpet.

Hon var lugn hela vägen och såg så värdsvan ut när vi lasade ut henne.

Jag hade en tidig start och det var skönt att det inte var så många i ridhuset när jag skulle rida fram. En svart vacker hingst (Sparkling) fanns dock där och jag vet inte om Bella fick span på honom för hon gick så flott med höga ben och bra flyt i traven. Dock kom galoppproblemet fram och det var svårt att få fram henne i trav när hon väl började. Vad jag än gjorde så skulle hon bara galoppera!!


Nå väl, hon var inte tittig eller rädd för något. Det vita staketet var knappt farligt, dörren ut däremot såg farligare ut. Jag hann rida ett par varv innan jag fick startsignal och ritten såg ut så här:




Ja, vi fick lite (läs mycket) galopp-problem även inne på banan och travökningarna kom inte alls fram.

MEN hon var mycket mer ridbar än förra tävlingen och betydligt mer stadig.

Ritten gav 51 % och det är vi jättenöjda med!! Tänk, det är ju ändå bara hennes andra tävling    Efter ritten red jag ett par varv till i framridningsridhuset för att få henne att trava framåt, hon hetsade till det aningens men lugnade sig sedan. 


En varm Bella


  


Sen var det hästbyte och Lilla Gul skulle värmas upp.

ALLA tyckte att han var Såååååååå sööööööööööt!!  hi hi. Ja, han charmade nog hela KLRK med omnejd.

Han gick lysande på framridningen och var lite mallig för att han fick gå där i ridhuset bland alla stora hästarna. Ja, Angelo mäter bara 151,5 cm i mankhöjd.


Han kikade lite på staketet men gick kanon bra inne på banan. Detta var ju hans dressyr-tävlingsdebut och med tanke på att jag ridit honom två gånger så är vi helnöjda med resultatet 55 %


Så här såg ritten ut:



  




  


Dags att åka hem!!


Här är dagens RESULTAT, mer info får ni inte just nu... för det är snart natt och jag är helt slut i huvudet efter denna låååååååååååånga tävlingsdag.

Zzzzzzzzz.....

 
 
ylle

ylle

11 oktober 2010 06:06

Wow, Du har ju blivit värsta beridaren!!! Vad kul, grattis till båda uppvisningarna, inte så pjåkigt med tanke på hästarnas orutin! Jättekul!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

11 oktober 2010 20:03

Superbra kämpat på hästar som du bara ridit en eller ett par gånger :o) Den gule är ju bara för störtskön :o) Kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

11 oktober 2010 23:30

Ylle: Hi hi Tack så mycket!! Det var verkligen jättekul att vara "beridare"
Mycket intressant att rida andras hästar, speciellt på tävling.

Aramis: Tack snälla du!! Visst är han underbar, Lilla Angelo. Han fick så många härliga och bra kommentarer av alla som såg honom. Han är en riktig liten charmknutte ; )
kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards