Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Regn och rusk

Av Natalja - 20 oktober 2010 22:48

Tillbringade gårdagskvällen på Ridskolan i Lyckeby och gjorde startlistor till söndagens PonnyDressyr tillsammans med Malin.

Vi hade en enorm tur för det var bara en bunt D-ponnyer och EN C-ponny  

Det är nämligen lite knepigt att skapa klasser med de olika kategorierna i Rs-Pro.

Nu slapp vi det och hoppas på att allt ska fungera så bra som det gjorde på häst-dressyren för två veckor sen.


Detta gjorde att jag inte hann åka till stallet alls utan den andra Malin fick rycka ut och vara extramatte åt Latin.


Idag däremot hade jag all tid i världen att åka till stallet. Nje, inte riktigt... jag har ju jobbat en massa timmar, köpt "anti-kill" schampo till Lexie som börjat killa sig onödigt mycket och så måste de ju rastas och jag behöver mat i magen. Så jag var i stallet strax efter kl 17 efter att ha skrubbat en styck "unghund" med ett medel som luktade tjära. Hoppas det fungerar och hennes klåda inte är något allvarligt.


Nästan alla hästar var redan inne, så det var bara att hjälpa till att ta in de sista 3 och sedan sadla den brune bollen.

Han blir bara större för varje dag, innan månaden är slut kommer han förmodligen spricka!!

På med sadel, lindor, träs och alla reflexer. Så klart började det regna när vi klev ut ur stallet. Ja ja, vi får väl bli lite blöta då...


Skrittade iväg i pannlampans sken och med oss hade vi Bella med matte. Allt var farligt, speciellt en plog som stod en bit in på en åker alldeles tyst och stilla. Nä, det var inte Bella som var räddast.... det var Latin!!! Gamle man!! Så mycket energi så han får myror i huvudet   


Rundan tog ca 40-45 minuter och ja vi var blöta och kalla när vi kom tillbaka.

Latin som var svullen i skapet när vi gav oss iväg, såg bättre ut bara efter denna promenad. Däremot satt inte bakskorna så bra längre. Jag fick plocka bort den ena som satt på trekvart. Hovis kommer nästa vecka så han får klara sig fram tills dess. Bakskorna har ju suttit i evigheter nu eftersom han bara skodde fram sist han skulle ha dit ringskorna.

Latin brukar inte reagera på tappskor och han ska ju bara skrittas så han överlever garanterat. Kanske bara bra han får gå barfota en vecka å få igång lite cirkulation i bakkärran.


Såg i Buttaasken att det är 5 dagar kvar att medicinera honom... sen får jag väl ringa och stämma av med veterinären. Tänkte att jag skulle ta honom i longerlinan till helgen och se hur han rör sig i traven på volt. Bra att kolla det innan jag ringer. Rakt fram i skritt går han bra, men han är stel och hade nog lättare rullat fram än gått..... ha ha!!


Nu ringer mat och sov klockan.

Dags att hoppa ner under täcket och invänta en ny dag!


  

 
 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

21 oktober 2010 21:52

Du är en tapper kämpe min söta vän! Många kramar till dig som ger sig ut i regn, rusk, storm och vind! Själv minns jag knappt hur det var när man inte hade ridhus :-S Kramkram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Therre

Therre

22 oktober 2010 18:33

Ponnytävlingar är alltid en mardröm, tycker du dressyr är krångligt har du inte provat på hoppning. Då är det inte bara en miljon kategorier utan även avd A och avd B, blir snurrig bara jag tänker på det, haha!

Oj har tiden gått så fort redan! Tyckte det var nyss du började på butta-kuren, hur som så hoppas jag verkligen att han är i topp-trim, om än något stel kanske, vid kommande återbesök :)
Kram på dig (i den för tidiga vintern!)

http://therre.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards