Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Snö, snö och snö....

Av Natalja - 5 december 2010 21:35

Ja, man kan säga att den här veckan har präglats av snö.

Ofta, inte alltid men nästan jämt, kommer all nederbörd på tvären i Blekinge. Detta pga all vind! Är det då dessutom ett par minusgrader så blir vädret ohyggligt hemskt.


Jag har lagt om mina rutiner denna vecka och för att underlätta för en viss brun har jag kört direkt till stallet efter jobbet. Han har fått komma in runt 17 och har sen varit lindad hela natten. Benen är bättre och han verkar både piggare och gladare. Dock har skapet återigen svullnat och han har fått ett regält klockspel. Jag har skottat i hagen vid grinden och försöker hålla marken slät.

Ska ringa Hovis i morgon å höra vad han tycker om skor, sulor och broddar i jämförelse med att vara barfota. Ska det vara snö hela vintern är det nästan bättre han går utan skor, men blir det barmark behöver han nästan ha skor...

Hoppas hovis även är en hobby-metrolog!


Eftersom jag inte lägger så mycket tid på ridning och träning just nu, hinner jag med lite annat. Denna helgen har vi gjort ett ansiktslyft i köket.


  


Se så bedrövlig Roger ser ut framför den gamla tapeten.


  


Xera har nästan tappat huvudet där hon äter sin frukost vid den fd fjärilsväggen.


  


Lexie ser lite moloken ut framför det gamla risiga kylskåpet.


Trots att det var tidigt på förmiddagen så var det alldeles mörkt i köket.


  


Nä, så här kan vi inte ha det!!

Fram med täckpapp och maskeringstejp. Här ska det målas!!


  


Å vi målade....


  


å målade!


  


Det tog ganska många timmar, ja hela helgen innan vi kunde skymta det färdiga resultatet.


  


  


Här nedan till höger ser man även det nya fina kylskåpet!


  


Stolarna ska kläs om i samma tyg som gardinen,

än så länge är det bara en som bytt färg.


  


  


Alla blåa fjärilar är borta!!


Roger är glad igen, ha ha!


     


JÄTTEGLAD!!


Å så var helgen slut och mörkret kröp fram...


  


Nä hä mina vänner, nu är det bäst att skynda i säng.

Det är min tur att släppa ut hästarna i morgon så det blir att ställa klockan i ottan!! Har inte lindat Latins ben ikväll, tänkte kolla hur de är efter en natt utan.

Är han tjock i morgon så blir det lindor ett tag till....

Bläk för snö när man har en trasig häst. Tänk förra året var vi ute i ur och skur, nu skyndar vi in och istället för att vara i toppkondis har vi fått varsin trivsel mage med tillhörande gäddhäng.



 
 
Therre

Therre

6 december 2010 09:37

Du är så duktig med allt Natalja! Hästen, måleri, pyssligheten i hemmet, hundarna, körningen, ja allt! Jag beundrar dig verkligen :)
Håller tummen för att Latin inte är tjock i benen idag (måndag).
Köket fick sig verkligen ett superlyft, asnice!
Kram kram

http://therre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulla

6 december 2010 10:15

Fint blev det:-)! Har du nån teori om varför skapet på Latin är svullet?

 
ylle

ylle

6 december 2010 17:00

Superfint och ljust blev köket!
Håller också mina tummar för att svullnaden går ner hos Herr Latin!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

6 december 2010 21:04

Vad fint det blev! Vitt är aldrig fel! :)

Hur var Latin efter en lindlös natt?

Kram

http://www.justonepicture.blogg.se

 
Ingen bild

Martina

6 december 2010 22:26

va fint köket blev :)

 
Ingen bild

Natalja

6 december 2010 23:18

Therre: Tack snälla du!! Va glad jag blir av ditt inlägg : ) Många kramar

Ulla: Veterinären sa att han svullade pga dålig cirkulation. Han hade en ganska regäl kulpåse sist vi var nere. Det är ingen fara men det är nog ingen trevlig känsla. Det försvinner när han rör på sig, tyvärr är det lite för lite av den varan just nu : (

Ylle. Ja visst blev det bra! Jag trivs så bra i mitt "nya" kök. Har till o med diskat två dagar i rad ; ) ha ha

Nina: Vitt är alltid rätt : )
Han var svullen i morse så det blir lindor ett tag till. Framför allt var han tjock mellan hov och kota. Kram kram

Martina: Tack så mycket!! kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards