Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Både upp och ner

Av Natalja - 13 september 2011 22:31

När jag tittar tillbaka i bloggen vad som hände förra året vid den här tiden så är det många känslor som vaknar till liv igen. Både bra och dåliga....

Det jag kände idag för ett år sen går knappt att beskriva.

LÄS HÄR

Att vara så nära att mista sin bästa vän var bland det värsta som hänt.

Att idag, ett år senare, se honom i hagen busa med shettisen, är nästan ofattbart!! Ja visserligen ser han inte ut som en vig unghäst (speciellt nu när han dessutom tappat en framsko plus en halv HOV!) men han rör sig obehindrat och ser ut att vara väldigt nöjd med livet! Det är fantastiskt!!


När jag kliver tillbaka en dag till den 12 september 2010 får jag istället ett leende på läpparna.

LÄS HÄR

Att ha såna fantastiska vänner som Christina som i en svår tid erbjuder en att få låna en av hennes hästar för att kunna få uppleva ett DM... ja det är nästan oersättligt!! Tack snälla du ännu en gång!!! Det var precis vad jag behövde när det stod en trasig brun häst i stallet. Jag kommer ihåg att jag fick ett fyrklöver av Christina precis innan jag skulle på återbesök till Stenestad. Nu är jag inte speciellt vidskeplig men jag tror faktiskt att denna lilla växt har gett tur sen dess. Ja, jag har fortfarande den kvar och kommer aldrig att göra mig av med den. Se bara vad som hänt i år!! Vem hade trott det för ett år sen?? Inte jag i alla fall.

Det var bara ett par dagar senare, närmare bestämt den 16 september 2010 som vi körde ner till Stenestad för fjärde gången. Jag vågade inte hoppas på någonting den gången, jag körde ner... helt tom. Hur det gick kan du LÄSA HÄR.


Resten är historia och idag är idag!!

Det är full orkan i Blekinge just nu, regnet ÖSTE ner i natt och det var ett väldigt smutsigt halvblod som gick i hagen i eftermiddag. Jag tog med mig rykthinken och grimmorna. Mina 4 benta pojkar kom och mötte mig!


Varken godis eller kel behövdes för att klä på Jojje sin nya fina grimma!



Så sööööt han är! Men han är inte lätt att fota... för han ska vara så nära!!

 


Latin, vars uppgift är att uppfostra denna lilla parvel, talade genast om för honom hur man uppför sig framför kameran.

 


Mmmm, nä det hjälpte inte men han är ju bara barnet än så länge, hi hi


Innan den välbehövliga rykten fick Jojje hänga med ut ur hagen för att hämta posten. Latin skrek i högan sky och likt en galopphäst tog han sig från ena hörnan i hagen till den andra, 20 gånger!! Ha ha, aldrig förr har han gjort något liknande. Undra om han var orolig att jag inte skulle lämna tillbaka den lille eller trodde han att Jojje skulle slita sig från sin pregnanta matte.

Vi tog oss i alla fall ner på vägen, utan trubbel.


 

Han hängde med hela vägen bort till lådan, trots Latins vilda galopp på andra sidan staketet. Vi vände med ett ynkligt brev i näven (som Jojje gärna ville bära på) och tog oss in i hagen igen. Latin tog emot oss med ett härligt frust! Jag "fångade" honom istället och bar in rykthinken i hagen.

När jag började rengöra Latin, tog den lille upp en borste i taget ur hinken...


 


När alla borstar var ute, fortsatte han att leka med hinken. Han hade verkligen jättekul! När jag väl var klar med Latin och spottat ut grus/hästhår ur munnen tänkte jag borsta lillePlutt också. Han stod så stilla å snällt men Latin såg helt bedrövad ut när han upptäckte stöket på marken..

"Suck, vilken bus-ponny vi har att göra med" sa han med låg stämma 



Jag tyckte att Latin kunde föregå med gott exempel å plocka tillbaka alla borstarna i hinken, jag börjar ju få lite svårt att böja mig (det är en stor magen i vägen!) men inte då... Tycker nog att båda är lika busiga, både stor och liten!

 
 
Ingen bild

Ulla

14 september 2011 10:24

Tårarna kommer igen när jag läser om Latin förra året! Tänk att det gick så bra! Nu tycks han må hur bra som helst och kommer säkert att finnas hos dig i många år till:-)!

 
Christina & Wouter

Christina & Wouter

14 september 2011 11:48

Vad glad vi blir att det kunde bli så bra! Allt har en mening hur konstigt och jobbigt det nu än kan bli på vägen!
Kram/ Christina och sin lilla valp

http://wouter.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

14 september 2011 15:03

Hej! Får tårar i ögonen,blir så glad för din skull!Önskar all lycka o välgång med lilla o stora grabben o kommande bebisen!!!

 
Tessan

Tessan

14 september 2011 22:22

Hej vännen! Tårarna rinner från min kind nu.. Jag vet precis hur du kände! Jag kommer ihåg hur väl jag satt med mobilen i handen och väntade och väntade.. Kändes som en evighet då! Men nu rinner tårarna av glädje!!! Tänk att han är sig lik lilla Tiinen! Jag är så oroligt glad att du kan rida efter denna jävla hemska skada vi båda råkade ut för! Roxette går bara o hagen och ha det bra, kan endast skritta henne på mjukt underlag! Och Tekkla, ja humöret har hon fått efter roxette, men det där med att vara dressyr häst och ha vita lindor där skiljer det sig från roxette! Roxette skulle aldrig gå i vatten med vita lindor.. Så vi har en hel del att träna på! Grattis än en gång!
Föresten blev ett besök till med Zara i Helsingborg, nu hoppas vu att hon kan behålla alla fyra skor!
Kram

http://Roxette.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards