Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Hund-trimmare....

Av Natalja - 5 december 2011 18:59

eller häst-frisör? Kärt barn har många namn  

Har under dagen kammat en styck "valp" som fäller värre än alla andra hundar i Blekinge tillsammans.

Min nya Furminator är enastående bra och tar bort massor av hår. Trots att jag för närvarande är en flitig användare av denna så är golvet ÄNDÅ fullt av hundhår..... suck!


Även hästarna fick sin päls borstad.
Latin var värst, han hade gömt många kilo damm i sin långa päls.

Jojje är en renlig kille så han är lätt att hålla fin.

Sen har ju hästar andra slags hår som aldrig slutar växa (förutom Latins lugg som ALDRIG har växt)

Både Latin och Jojjes svansar nådde marknivån.

Walle hade charmiga ljusa tofsar i öronen och en väldigt solblekt man.

Så efter en nogrann rykt tog jag fram saxen.


   


Se så lång Latins svans var!! Jag kapade nog minst 10 cm.
En blank Latin (undra hur länge han håller sig så fin??)

 

Jojjes svans kortades av med 5 cm. Han blev så tjusig, fast det var han ju innan också   

 

Sen har vi den lille grå. Han hade inget emot att få manen rykt och öronen ansade!!
Denna lilla häst älskar verkligen när man pysslar med honom. Han skulle nog kunna stå och kela hela dagen om han bara fått chansen.

Jag försökte fota resultatet men det är inte lätt när man blir överfallen av fölpussar!

 

När grimman kom av gick Walle bort till saltstenen. Då äntligen kunde jag fota manen!

 

Ja, titta vilken tjusig kille   

 

Vi ägnade oss inte bara åt skönhetsarbete, nej vi gick även igenom de vardagliga rutinerna.
Nu har jag lyft Walles fötter nästan varje dag sen han kom, så nu var det dags att testa hovkratsen.
Det gick lysande, bara man lyfter benen lite taktiskt så han inte tappar balansen.
Även Jojje fick träna på detta och han var faktiskt precis lika duktig.
Latin ville visa att han kunde å lyfte frambenen flera gånger.
Eventuellt var det tiggeri hälften av gångerna, ha ha!

Efter en trevlig pysselstund, gick pojkarna ut i solskenet. Hoppas solen kan torka upp leran lite...
men det ser mörkt ut utanför logen.... där är det skugga hela långa dagen  

      

Kommer ni ihåg min glada unge?

Klart ni gör!!!  

Idag var han ÄNNU gladare    

 

Förresten så var vi en sväng hos syster Carina på barnavårdscentralen i eftermiddag.
Theo har växt bra och är nu 58,5 cm lång och har passerat 5 kg, väger 5100 gram!!
Han börjar verkligen bli en stor kille trots att han knappt är 6 veckor.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards