Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Träningen fortsätter

Av Natalja - 6 december 2011 20:37

Om det är någon som tror att det är väldigt jobbigt och besvärligt att ha en hästbäbis och en människobäbis samtidigt, så kan jag lugna er och säga att det går alldeles ypperligt. Jag skulle nästan till och med kunna säga att det är perfekt!!

När jag var gravid hade jag en väldigt kort stubin och världens sämsta tålamod.

Nu är det tvärtom. Jag har hur mycket tålamod som helst. Det är kanske något som följer med mammarollen för att orka uthärda avbruten nattsömn och bajsiga blöjor.... i mängder!!

När man har en fölsing behöver man också ha en hel hög tålamod, å det kommer normalt sett inte automatiskt bara för att man är hästägare.


Theo är 6 veckor och det han kan är äta och bajsa. Resten ska han lära sig.

Walle är 6 månader och han kan också äta och bajsa, men resten måste han sakta men säkert lära sig.

Jag passar på att pyssla med Walle medans han äter.

Idag tog jag med mig en gammal handduk. Den fick agera "häst täcke".


 


Å så ett med hals  


   


Fast då blev det lite kort i midjan, ha ha!
För att han inte skulle tro att det bara var han som fick sin matro störd, slängde jag på handduken över Latin också. Han slängde ett öga på mig och tyckte jag var larvig...

-"Som om jag skulle vara rädd för ett litet tygstycke"! sa han och fortsatte att äta sitt kraftfoder.

Saken är ju den att Latin faktiskt var lite skeptisk för täcken som unghäst, så han ska inte säga något!
Lika bra att träna så tidigt som möjligt.

När hästarna var mätta och belåtna, släppte jag iväg de stora och lämnade kvar den lille svarte.
Theo hade nämligen vaknat till och jag tänkte han kunde få träffa sin ponny!
Jojje blev väldigt nyfiken på bäbisen och luktade på honom. Han var väldigt försiktig och stod alldeles stilla.
Vi kelade en stund och sen fick Theo provsitta.

 

Jag fick inte med så mycket av Jojje på fotot men lite päls ser man i alla fall. Theo såg mest förvånad ut.
Han tyckte nog att Jojje liknade en märklig hund  

Efter lunch tog vi bilen och körde till Bränteknuva.
Där har en hel hög bekanta hästtjejer samlats i Lillans stall.
Sofia med Zandro, E-K med Angelo o Nelwin plus Sandra o Lookie.
Vi hade turen att träffa alla fyra!

Ha ha, måste ju bara dela med mig av min egna utbildning som mamma!
Jag och Theo har inte varit iväg så många gånger än å det här med barnvagn och bilbarnstolar är ju fortfarande nytt för mig. Nu har jag lärt mig att man ska ta ut vagnen först, sen barnet.
Det lärde jag mig genom att göra tvärtom idag....

Vart gör man av sitt barn när man behöver två händer för att fixa till vagnen?

 

OBS! Vill bara meddela att inga barn kom till skada under denna fotografering!!    





 
 
Ingen bild

Moa

8 december 2011 11:34

Det är rätt Natalja, Theo måste lära sig i tid så att han kan bli sta Rolf-Göran ( eller du kanske föredrar Kittel?;)

Hälsa lillkillen och hästarna:)

 
Ingen bild

Natalja

11 december 2011 10:30

Moa: Ha ha, ja det är klart. Klart jag föredrar Kittel men vill Theo hoppa så får han väl göra det : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards